1

Onderwerp: bakken met de magic mold en hoeveel onderdelen???

De verschillen van de barbievormen weet ik inmiddels.
Vandaar dat ik gekozen heb voor de magic mold zodat de barbie er helemaal in kan.
Vandaag de magic mold ( Parrish) thuis gekregen.
Ik heb nu drie onderdelen.
Zeg maar de kom MET een gat.
Een soort bodemplaatje MET een gat.
Een staafje om de hitte goed te geleiden.
Echter deze drie zijn niet aan elkaar vast te maken.
Het zijn en blijven drie losse onderdelen.
Hoe voorkom je dan dat het beslag uit de kom loopt tijdens het bakken of dat de heating core op zijn plaats blijft.
Ik heb het idee dat ik bv. een soort van schroef mis.
Wie weet het en kan mij hier iets over uitleggen?

2

Re: bakken met de magic mold en hoeveel onderdelen???

Ik heb de wondermold van Wilton en daar zit nog een soort boutje bij en een schroefje, dus ik denk dat jij die mist, want zo kun je het niet aan elkaar vast maken.

3

Ik ben er ook bang voor. :D

4

Als je het plaatje neerlegt en dan de kom erop en het staafje erin, blijft dat dan niet rechtop staan?

5

Je schroeft inderdaad de bodemplaat aan de kom vast en op die schroef klem je de ijzeren staaf. Er hoort echt een schroef bij.

Groet, Jolanda

6

Biggeltaart schreef:

Als je het plaatje neerlegt en dan de kom erop en het staafje erin, blijft dat dan niet rechtop staan?

Nee, want de het staafje past noch in het ene gat als het andere gat.
Het staafje kun je dus alleen met je hand op de juiste plek boven de twee gaten houden.
Éen kleine beweging tijdens het vullen dan zou dit al verschuiven.

7

Jol321 schreef:

Je schroeft inderdaad de bodemplaat aan de kom vast en op die schroef klem je de ijzeren staaf. Er hoort echt een schroef bij.

Ja, dit systeem zag ik dus bij de vorm van Wilton.
Heb jij soms zelf de Magic  Mold?

8

Ja, die heb ik.

Groet, Jolanda

9 Laatst bewerkt door heleena (06-09-2011 17:03)

Jol321 schreef:

Ja, die heb ik.

Oké, bedankt.
...dan weet ik dus zeker dat het niet compleet is maar ik raakte in de war omdat ik op internet het volgende las.
I am currently making one, and noticed that myself. I thought it was supposed to go through the hole and the base held it upright. I just held it in place while I poured about 1 and 1/2 boxes of cake mix in, ( the instructions only say 1 box needed, but it needed more) I held it in place over the center hole and poured the batter in slowly, it may have been easier to have someone else hold, or poor, but I managed, and then I realized that the batter was dripping through just a bit, so I placed the whole thing in the bottom of a 6 inch round, and placed it in the oven that way. The batter holds the heating core upright. So, thats what I did, hope it helps!

10 Laatst bewerkt door heleena (06-09-2011 18:26)

Ik kreeg net deze mail en snap er dus echt niets meer van want het onderplaatje heeft ook een gat en ook precies in het midden net zoals de mold zelf. Als je ze op elkaar zet is en blijft het een open verbinding en het staafje zou het dan af moeten sluiten.
Ik denk dat het niet werkt....alleen het vullen is dan al een crime.

Mail: De vorm bevat inderdaad 3 onderdelen, te weten de mold zelf, een onderplaatje en een staafje. De magic mold bevat geen schroefonderdelen.

Het onderplaatje legt u met de open kant naar boven op een bakplaat, al dan niet belegd met een klein stukje bakpapier. Daarbovenop plaatst u de magic mold. U zult zien dat het gat wat erin zit nu geheel is afgedekt, en het onderplaatje zo goed afsluit dat er geen biscuitmix uit kan lopen. U kunt het staafje na het vullen met de biscuitmix in de mold doen, deze is ervoor bedoeld de warmte geleidelijker te verdelen.

11

Ga even wat foto's maken van de mijne. Ben zo terug.

Groet, Jolanda

12

De beschrijving hierboven lijkt me heel vreemd. Je gaat 'm echt niet los op het onderplaatje zetten en de staaf zakt dan ook nog eens opzij.....Als de schroef er niet bij zit (en het zou wel horen, dan moet 'natuurlijk reclameren waar je 'm gekocht hebt, maar daar zal bovenstaande mail wel van zijn). En anders even bij de bouwmarkt schroef en bout halen, want dan werkt veeeeeeeeeeeeeel beter, dat weet ik zeker!

http://i56.tinypic.com/345llas.jpg

Beetje schuin, zodat je ziet dat de schroef een paar cm lang is:
http://i55.tinypic.com/jhbwoh.jpg

onderkant:

http://i52.tinypic.com/hss7dg.jpg

met staaf:

http://i56.tinypic.com/an070y.jpg

Groet, Jolanda

13

http://i537.photobucket.com/albums/ff336/hse_album/IMG_4022-1.jpg

Oké. hartstikke bedankt.
Dit is wat ik heb...toch wel een verschil dacht ik zo.
Nogmaals super bedankt voor alle moeite die je gedaan hebt.

14

Het is allemaal hetzelfde alleen de schroef en bout ontbreken, vervelend  :s

Groet, Jolanda

15

Klopt het dat het pijpje dan over de schroef heen valt want het pijpje zelf is helemaal hol en heeft geen schroefdraad.

16

Dat klopt inderdaad: het pijpje zet je er gewoon op en staat dan op die manier vast.

Groet, Jolanda

17

We gaan het dan nu maar even afwachten en als ik geen goede reactie krijg dan stuur ik 'm terug en ga dan voor een andere vorm kijken.
Ook hier nogmaals bedankt.

18

ook ik heb de magic mold en er zit idd een schroef en bout bij. de bovenkant van de schroef bevat geen schroefdraad en daar gaat de heatingcore (smalle lange pijpje) op

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

19

Bedankt voor de info.

Er is net een mail van het bedrijf bij mij binnen gekomen met excuses.
Keurig netjes ...en zelfs zo dat ik wel even heb moeten lachen.
Het meisje dat mij te woord heeft gestaan en later gemaild dat mijn set toch echt compleet was, werkt daar blijkbaar nog niet zo lang en al hun sets zijn geleverd zonder schroef en bout. Zij heeft dus keurig netjes door gegeven aan mij dat het bakken toch mogelijk moest zijn met die drie onderdelen.
De leverancier gaat ze nu na sturen...zowel naar mij als naar het bedrijf waar ik mijn bestelling gedaan heb.
Ik heb net maar een mailtje terug gestuurd en geschreven dat ik er ook wel om kon lachen en dat ik dat meisje al heel ijverig haar best zag doen en dat ik zo eigenwijs was om zelf verder te zoeken en te kijken met dank aan jullie en zeker aan Jolanda die haar mold zelfs op allerlei mogelijke manieren op de foto gezet heeft zodat ik die foto's met mijn foto van mijn set op kon sturen naar het bedrijf met de stellige mededeling dat het voor mij het niet gaat worden om met deze drie dingen te bakken en dat ik het dan terug zou sturen.
Ik wacht nu braaf af op het nasturen van de schroef en het plaatje.
Jolanda, bedankt en Kwebbeltje ook.
Het gaat dus goed komen.

20

http://www.animaatjes.nl/smileys/smileys-en-emoticons/applaus/animaatjes-applaus-27224.gif

Groet, Jolanda

21

Het boutje en een soort van schroef met puntje is binnen.
Yes...nu kan ik mij voorstellen dat het toch goed komt met het bakken en dat het beslag niet door de gaten wegstroomt.  ;)

22

Ik heb precies dezelfde mold, wel gekocht met boutje en schroefje erbij, maar die was ik schijnbaar kwijtgeraakt in mijn andere spullen. Ik heb de eerste 6 of 7 keer (voor ik mijn schroefje etc weer had gevonden) gewoon een laagje bakpapier over het gat in de mold gelegd, de mold op de ondersteunende plakaatje gezet, beslag erin gegoten  en alles zo in de oven gezet. Nu bak ik meestal cake en het duurde dan ongeveer 2 uur voor mijn cake klaar was!! Ging verder prima hoor!

Succes!

23

ik heb ook nooit zo'n schroefje erbij gehad! wist ook niet dat het hoorde...
tja, het staafje lag er los in zeg maar. maar het beslag loopt er niet onderuit.
ik gebruik de vorm wel, maar zonder staafje. komt er gewoon goed uit.

24

chantal1980 schreef:

ik heb ook nooit zo'n schroefje erbij gehad! wist ook niet dat het hoorde...
tja, het staafje lag er los in zeg maar. maar het beslag loopt er niet onderuit.
ik gebruik de vorm wel, maar zonder staafje. komt er gewoon goed uit.

Ik kan mij niet voorstellen dat het beslag er niet onder uit loopt als in  zowel de kom als het zeg maar voetje gaten zitten die precies boven elkaar liggen als je die twee op elkaar zet.. en het het is dan ook zeker niet stabiel.
Ik ben blij dat het keurig opgelost is en ik nu zowel boutje met punt aan de bovenkant waar het staafje dan weer op aansluit als moertje heb om de boel stevig te laten staan.

25

als het plaatje op een stukje bakpapier zet, en daarop de kom, dan zit het gaatje eigenlijk al dicht.