1

Onderwerp: HELP!!!! mooie bloemetjes maar hoe??

Ik moet voor over 2 wk een taart maken en heb wat rondgekeken en gesurfd en iets gevonden wat beide partijen leuk/mooi vinden.

Alleen weet ik niet met welke uitsteker de bloemetjes gemaakt zijn :/
Als ze uberhaupt met een uitsteker gemaakt zijn
Heeft iemand een idee hoe ik deze bloemetjes moet maken??

http://i54.tinypic.com/xauhat.jpg

Weet zo 1,2,3 niet meer waar ik de foto vandaan heb, maar ik moest em even "lenen" om de bloemetjes te laten zien, zonder foto uitleggen gaat een beetje moeilijk
Dus bij deze bedankt!!!?? voor het lenen van de foto

Alle tips zijn welkom!!!
Dit zal mijn allereerste taart in officiele opdracht zijn :+

Alvast bedankt

Groetjes Emysa

2

Re: HELP!!!! mooie bloemetjes maar hoe??

Deze zijn van royal  icing gemaakt!

3

Ja, inderdaad. Hier is geen uitsteker voor maar het is een spuittechniek (zo'n stom woord!  :rolleyes: ) met Royal Icing!

Don't just dream your life, but live your dreams too!

4

Je kunt zo waarschijnlijk al kant en klaar kopen in de hebshop (of in een andere).

5

Of zelf maken: http://www.wilton.com/technique/Drop-Flowers

6

:+  :+ oeps!!!

Een echte beginnenling, zo zie je maar weer dus he???!!!
Haha, moet ik maar efkes kijken of ik dat nog zo snel onder de knie kan krijgen!!

zou het moeilijk zijn?? of niet, want ben nog helemaal niet thuis in royal icing spuittechniek!!!??? :s

Groetjes Emysa

7 Laatst bewerkt door Leef! (08-09-2011 14:55)

Ik denk dat je het voor jezelf moet bepalen of het moeilijk is of niet. Gewoon een paar filmpjes bekijken, op de wilton site kijken en proberen.

Maar ik denk dat als je nog nooit met RI hebt gewerkt het wel wat lastiger is. Want het is al een hele klus om de juiste consistentie te krijgen of om te weten wanneer je de juiste consistentie voor wat hebt.

Maar ja, misschien heb jij er meer 'gevoel' voor! ;-)

Edit: en het bloemetje zelf is niet heel lastig.

8

Leef! schreef:

Want het is al een hele klus om de juiste consistentie te krijgen of om te weten wanneer je de juiste consistentie voor wat hebt.

klopt, de juiste consistentie is heel belangrijk. Ik spreek uit ervaring ;-) Op mijn Wilton basics cursus was mijn icing nl. net iets te vloeibaar en dan werkt het langs geen kanten.

Als je wil, zoek ik straks even de details op in mijn boekje, dan geef ik je die wel even mee...

Een dag zonder iets nieuws geleerd te hebben, is een dag niet geleefd!
Brengen jullie ook eens een bezoekje aan mijn blogspot: www.cakechiqueboutique.blogspot.com

9

Daarom heb ik laatst ook maar een workshop gevolgd om het goed te leren! Want bij mij liep ook altijd alles uit. En het droogde voor geen meter.

Nu gaat het nooit meer fout! :) (afkloppen)

10

Marie-Popo schreef:
Leef! schreef:

Want het is al een hele klus om de juiste consistentie te krijgen of om te weten wanneer je de juiste consistentie voor wat hebt.

klopt, de juiste consistentie is heel belangrijk. Ik spreek uit ervaring ;-) Op mijn Wilton basics cursus was mijn icing nl. net iets te vloeibaar en dan werkt het langs geen kanten.

Als je wil, zoek ik straks even de details op in mijn boekje, dan geef ik je die wel even mee...

Owwhhh, wat heb ik mezelf nu weer op m'n hals gehaald.
Heb al verscheidene filmpjes bekeken, hmmm dat wordt nog een hele klus dus.

Heel graag, als je me de details in een mailtje zou willen zetten super!!!!
Dan ga ik kijken of het wat kan worden en anders moet ik maar iets anders voorstellen :/

Groetjes Emysa

11

Misschien een tip voor de volgende keer om eerst te kijken of je iets kan/haalbaar is voordat je het voorstelt aan de opdrachtgever.  ;)

En anders inderdaad kant en klaar kopen of een fondantbloemetje maken.

12

emysa schreef:

Owwhhh, wat heb ik mezelf nu weer op m'n hals gehaald.
Heb al verscheidene filmpjes bekeken, hmmm dat wordt nog een hele klus dus.

Heel graag, als je me de details in een mailtje zou willen zetten super!!!!
Dan ga ik kijken of het wat kan worden en anders moet ik maar iets anders voorstellen :/

Komt wel goed, hoor, als je precies volgt wat er in het boekje staat. Je mag straks een mailtje verwachten!

En om je een hart onder de riem te steken, de bloemetjes zijn op zich echt niet moeilijk!

Een dag zonder iets nieuws geleerd te hebben, is een dag niet geleefd!
Brengen jullie ook eens een bezoekje aan mijn blogspot: www.cakechiqueboutique.blogspot.com

13 Laatst bewerkt door Annette52 (08-09-2011 15:42)

Je kunt ze ook van fondant maken dan maak je 5 kleine rondjes (Een kleine uitsteker is zo te koop)Even bewerken met boltool ,iets hol maken en deze leg je (op bakpapier) trapgewijs op de zelfde manier over elkaar heen als de icing bloem en je legt in het midden een suikerpareltje laten drogen en klaar zelfde bloem,ander materiaal.
Als je verschillende groten van de uitstekers neemt maak je ook verschillende groten van de bloemen.
Misschien heb je er wat aan.

1 % hulp is meer dan 100% medelijden!!!

14

Leef! schreef:

Misschien een tip voor de volgende keer om eerst te kijken of je iets kan/haalbaar is voordat je het voorstelt aan de opdrachtgever.  ;)

En anders inderdaad kant en klaar kopen of een fondantbloemetje maken.

Ja, ik weet het!!! :P  :P
Iets te voorbarig geweest.
Het is voor het dochtertje van een vriendin van me en "madammeke" heeft dit uitgezocht, voor de rest heb ik helemaal de vrije hand erin.
heb al gemeld dat wanneer het me niet lukt ik wel iets anders leuk bedenk.
Dus eigenlijk geen paniek, maar het zou wel leuk zijn om datgene te leveren wat ze graag wil!! :lol:

Groetjes Emysa

15

Dropflowers spuiten is echt niet moeilijk en in korte tijd heb je er een hoop gemaakt! Wel op tijd beginnen zodat ze ook nog goed hard kunnen worden!

De vlinders zijn trouwens ook van icing gemaakt en dat is wel een heel stukje moeilijker....

Kant en klaar kopen kan natuurlijk ook!

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

16

En....maak ik dan de royal icing van (verse)eiwit of eiwitpoeder??

En....hoelang moeten de dropflowers drogen??

De taart maak ik op zaterdag en wordt dan zondag gehaald.

Ga het zeker weten proberen maar of het lukt???!!!

En Marie-Popo ik wacht op je mailtje :Y

Groetjes Emysa

17

Royal icing gewoon van een pak Funcakes klaar maken  ;)
Werkt prima hoor. Heel gelijdelijk beetje water toevoegen (vindt hoeveelheid op pak aangegeven te weinig). Je moet er pieken van kunnen maken waarvan de punt omvalt. Niet van de lepel afloopt dus. Anders gewoon proberen, het moet wel uit je spuitzak komen  :Y

18

Ziet er wel heel erg leuk uit!

19

mitsey schreef:

Royal icing gewoon van een pak Funcakes klaar maken  ;)
Werkt prima hoor. Heel gelijdelijk beetje water toevoegen (vindt hoeveelheid op pak aangegeven te weinig). Je moet er pieken van kunnen maken waarvan de punt omvalt. Niet van de lepel afloopt dus. Anders gewoon proberen, het moet wel uit je spuitzak komen  :Y

Hmmm, laat het nou net zo zijn dat ik voor een fortuin uit de shop heb ontvangen van de week en vergeten ben om eiwitpoeder en nog makkelijker de royal icing mix van funcakes niet heb besteld!!

Beetje jammer. :s

Groetjes Emysa

20 Laatst bewerkt door Leef! (08-09-2011 20:19)

En geen Jamin of taartenwinkel in de buurt? Je hebt helaas wel 1 van die twee dingen nodig om RI te maken.

En als je de juiste dikte hebt dan zijn je bloemetjes binnen een paar uur droog.

Edit: en heb je het spuitmondje wel? :)

21

Leef! schreef:

En geen Jamin of taartenwinkel in de buurt? Je hebt helaas wel 1 van die twee dingen nodig om RI te maken.

En als je de juiste dikte hebt dan zijn je bloemetjes binnen een paar uur droog.

Edit: en heb je het spuitmondje wel? :)

Er zit hier wel een Jamin in de buurt, maar weet niet zeker of ze de royal icing mix verkopen, ze hebben nog niet zo'n heel erg breed assortiment op dat gebied.
Misschien eerst maar even bellen.
En ik heb spuitzakken en kartelmondjes van patisse wil het daar ook mee?? of moet ik beslist die van Wilton gebruiken?

Groetjes Emysa

22

Bij mij waren ze na 3 dagen helemaal , ook van binnen, uitgehard...neem wel even je tijd hoor...ze zijn niet zo moeilijk maar drogen duurt t langst... :Y

Grtls Irene
Ik ben niet gestoord, ik ben mentaal hilarisch!!

23

Ilucya schreef:

Bij mij waren ze na 3 dagen helemaal , ook van binnen, uitgehard...neem wel even je tijd hoor...ze zijn niet zo moeilijk maar drogen duurt t langst... :Y

Bedankt!!!!

Iedereen trouwens bedankt, ben weer heel wat wijzer geworden.  :thumb:

Groetjes Emysa

24

Drie dagen? Ik had laatst bolletjes gemaakt van left-over RI, dikker dan dropflowers en die waren zo droog. Misschien had ik gewoon geluk...

@ Emysa: Als je even naar het linkje kijkt die ik eerder heb geplaatst zie je wel spuitmondjes je nodig hebt. 2D voor het bloemetje en 3 voor het middelste stukje.

Ik weet niet welke de kartelmondjes zijn? En wat voor een soort zak je gebruikt maakt niet uit.

25

Ja...savonds ws buitenlaagje droog en drukte je er zo doorheen...vlgde dag zat er nog een zachte kern in...en dag daarna door en door hard...misschien 2,5 dag...hihihihi....maar had wel ff geduld nodig....;)

Grtls Irene
Ik ben niet gestoord, ik ben mentaal hilarisch!!