1 Laatst bewerkt door fruitcake (08-09-2011 13:45)

Onderwerp: Toch weer een bruidstaart

voor een ex-collega, die het trouwen klein hield. Mocht zelf weten wat, als het maar voor ca. 30 personen was en hun namen er op stonden. Maar omdat ik dat wel lastig vond toch even doorgevraagd en uiteindelijk heb ik zelf gekozen voor een witte taart en de "vrolijke taart en bloemen" van de bruid daarop verwerkt.

http://i53.tinypic.com/2gvvjox.jpg

Gevuld met witte chocoladecreme en verse aardbeien.

Hij helde trouwens iets naar achter, iemand tips daar voor?

Re: Toch weer een bruidstaart

Waren de douweld overal even lang?
Als de voorste iets hoger waren dan kan hij iets naar achteren hellen.

Ik vind hem trouwens harstikke leuk, lekkere vulling ze zullen er erg blij mee zijn!

Groetjes P@trici@

3

Wat een vrolijke taart!
Had je hem wel voldoende gestut dan? Heb het idee dat je onderste taart en middelste wat bollen! Kan een teken zijn van misschien wel te laag/ongelijk gestut waardoor de taarten niet op elkaar staan maar iets in elkaar staan en kunnen scheef zakken.

Joyce
Beter 1 taart in de mond dan 10 op de grond :) ! https://www.facebook.com/lekkersvansjois

4

Ja, douwels waren wel even lang. Middelste taart bolt ook inderdaad wat,
daardoor lijkt hij misschien ook wat in de onderste taart te zakken, maar dat is niet zo. Ik denk zelf dat dat komt, omdat die als enige van de drie niet een nachtje gevuld en afgesmeerd in de koelkast heeft gestaan. (Kwam iets tussen  :/ ).
De andere waren bij het stapelen dus lekker stevig, de middelste niet.

Nou ja, dat is ook de reden dat ik me niet waag aan grote bruiloftspartijen  :lol:

5

Leuk gedaan!! :thumb:

6

Thanx!

even een vraagje hoor...
ik taart nog niet zo lang en zie regelmatig iets voorbij komen over "stutten"... wat bedoelen jullie hiermee??  :o

8

Beginnelingetje schreef:

even een vraagje hoor...
ik taart nog niet zo lang en zie regelmatig iets voorbij komen over "stutten"... wat bedoelen jullie hiermee??  :o

Als je taarten stapelt moet je zorgen dat je er "stutmateriaal" in hebt zitten, anders zakt de taart door de taart er onder. Onder elke taart komt een taarkarton/drum en die rust vervolgens op douwels (houten stokjes) of chocolade sticks of iets dergelijks, die je in je taart hebt gestoken.

Zie ook: www.tartacadabra.com/howtos/taartstapelen.html

fruitcake schreef:
Beginnelingetje schreef:

even een vraagje hoor...

Als je taarten stapelt moet je zorgen dat je er "stutmateriaal" in hebt zitten, anders zakt de taart door de taart er onder. Onder elke taart komt een taarkarton/drum en die rust vervolgens op douwels (houten stokjes) of chocolade sticks of iets dergelijks, die je in je taart hebt gestoken.

oh... is dat het ;)
en moet je nou bij een stapeltaart ook 1 lange dowel in het midden door heel de taart doen?

10

Beginnelingetje schreef:
fruitcake schreef:
Beginnelingetje schreef:

even een vraagje hoor...

oh... is dat het ;)
en moet je nou bij een stapeltaart ook 1 lange dowel in het midden door heel de taart doen?

Bij hele grote stapels gebeurt dat wel ja.

Mooi!

I just love cake!
Groetjes Laura