1

Onderwerp: [Feedback] Lang niet zo strak als ik wilde...

Ik mocht voor een vriendin van me een bruidstaart maken (ik gewaarschuwd: Ik doe het nog niet zo lang en ben nog niet zo goed...) Maar dat maakte haar niet uit, ze trouwt allemaal toch niet zo officieel en ze wilde toch graag dat ik 'm ging maken.

In overleg is ie gevuld met frambozenmousse en zwitserse room. Ik heb geprobeerd om af te smeren met ganache, in de hoop dat ze daardoor strakker zouden worden dan met de (voor mij) 'normale' mbc... Helaas, ze zijn lang niet zo strak geworden als ik in mijn hoofd had, ik had ook veel last van luchtbellen onder de fondant. Verder is ie wel ok denk ik, wat vinden jullie?

Oh ja, ik had deze x omdat het een 3-laags is ook echte deuvels gebruikt ipv chocosticks en ze waren overal even lang en lang genoeg, maar toch lijkt de onderste taart iets ingezakt?

Sorry voor het lange verhaal, hier dan eindelijk de foto's

http://www.mijnalbum.nl/Foto-BMMIPYYT.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-K8AMH387.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-WXEZPFON.jpg

Alvast bedankt voor het kijken en evt. feedback,

Zoete Groetjes,

Kaasvrouwtje

"de hersenpan is geen jukebox waar je naar believen vrolijke ideeën uit tovert" - Martin Bril (1959-2009)

2

Re: [Feedback] Lang niet zo strak als ik wilde...

Prachtig gelukt, ook mooi geboetseerd. Wat betrefd het inzakken,wat heb je tussen de taarten gedaan en hoeveel dowels heb je gebruikt?misschien dat daar iets mis is gegaan?

3

Heel erg mooi gedaan, ik vind hem echt wel strak hoor en idd superleuke boetseersels!!!

Hoeveel domme blondjes heb je nodig om 1 chocoladetaart te maken?
25. 1 voor het deeg  en 24 om de m&m's te pellen. :)

4

Ik vind hem prachtig!!!! Echt heel erg mooi.
Toch even een vraagje, ik zie regelmatig die mooie sier randjes aan de bovenkant van de taarten, hoe doe je dat? En waarmee? Ik taart nog niet zo lang...

Dank jullie wel voor de lieve reacties  :o

@ Marjolein: Ik heb bij zowel de onderste als de middelste 5 dowels gebruikt (1 in 't midden en vier eromheen) zou dat dan te weinig zijn? Oh ja tussen de taarten zitten steeds 2 taartkartons (omdat ie maar 1 gecoate kant heeft)

@Mirnian: Dat bovenste randje heb ik gemaakt met een crimper (een soort brede pincet met een vormpje die je dichtknijpt)

"de hersenpan is geen jukebox waar je naar believen vrolijke ideeën uit tovert" - Martin Bril (1959-2009)

6

Ik vind t ook een erg mooie taart!

Hoe groot is ie? Hij lijkt op de foto redelijk groot dus ik denk dat je best iets meer dowels had mogen gebruiken.. en cakeboards staat ook altijd wel iets stabieler als 2 kartons..

7

Ik vind hem supergaaf!
En ik zie het niet hoor dat ie niet zo strak zou zijn!!
En je forever friends poppetjes erboven op..... Echt superr!!! :Y

Live te life you love, love the life you live!!!
www.linseysbakery.nl

8

Ik vind hem hartstikke mooi!!! en strak hoor!  en de roos is super gelukt!

Het enige wat ik kan bedenken is dat het armpje van het beertje dat de bal pakt niet in verhouding is..  maar verder  :thumb:  :thumb:  :thumb:

Carpe Diem... dat heb ik zeker geleerd het afgelopen jaar..

9

Hartstikke mooi hoor, ziet er prima uit!!

Wat een plaatje!!!

11

hij is prachtig

12

heel mooi gemaakt zeg :Y  :thumb:

voor de volgende keer ;)  http://www.tartacadabra.com/nl_main.html

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

Heel mooie taart!
Ik vind de drapperieën (schrijf je dat zo?) heel mooi geworden!  :Y

En de rozen zijn ook heel goed gemaakt.  :thumb:

Gr. Lies(beth)
Omdat er iedere dag wel iets te vieren valt is er dus altijd een reden voor TAART! www.zininTAART.com