1

Onderwerp: mix banketbakkersroom

Ik heb onlangs in de webshop de mix voor banketbakkersroom gekocht, maar ik moet eerlijk zeggen dat als ik de verhouding gebruik die op de verpakking vermeld staat dan wordt hij veel te stijf. Ik vind hem ook een beetje melig smaken.
Is er iemand die ervaring heeft met deze mix en moet er misschien iets aan de verhouding veranderd worden? :think:

2

Re: mix banketbakkersroom

Geen ervaring mee, maar je staat wel verkeerd hier! :)

Don't just dream your life, but live your dreams too!

3

De rubriek "Over de site" is, zoals de naam al stiekem een beetje doet vermoeden, bedoeld voor vragen en/of opmerkingen over de site zelf.

[MOVE] --> Bakken & Vullen

[edit]Je tweede topic heb ik verwijderd; als een topic wordt gemeld verplaatsen we die; een nieuw topic aanmaken is dan niet nodig.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

4 Laatst bewerkt door MaBaker (08-09-2011 16:23)

(Ik denk dat je er wel een smaakje door moet doen, zo 'naturel' lijkt me idd ook niet zo lekker. Ik heb geen problemen met de verhoudingen, maak 'm zoals op 't pak staat en smijt er vervolgens een smaakje doorheen.)

Oh sorry, slaap half geloof ik, lees nu pas banketbakkersroom, dacht botercreme, sorry, geen ervaring mee!!!!!!

Hoeveel domme blondjes heb je nodig om 1 chocoladetaart te maken?
25. 1 voor het deeg  en 24 om de m&m's te pellen. :)

5

Hij smaakt wel naar vanille maar wel melig. Zou hij wanneer verwerkt als vulling buiten de koelkast iets minder stijf worden?

6

Ik gebruik eigenlijk bijna nooit banketbakkersroom, maar als je hem te stijf vindt, zou ik het geloof ik met wat extra vocht aanmaken? Even uitproberen wat je het lekkerst vind :Y

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

7

ik doe precies zoals op het pak staat.
maar dan wel met een paar druppels vanille extract, en 200 ml koude slagroom erdoor!
wordt ie veel romiger van!

8

Of misschien zwitserse room maken(staat hier bij de recepten) Dan wordt het al een stuk zachter en romiger (en natuurlijk veel beter voor de lijn :nooo  :nooo )