1

Onderwerp: Poppetjes worden langzaam onthoofd.... wat doe ik fout?

Ik heb een vraagje over boetseren (hopelijk sta ik in de juiste rubriek?).

Als ik een poppetje boetseer (met fondant en tylose en satestokje erdoor)
begin ik onderaan, laat de benen drogen, daarna lijfje, drogen, als laatste het hoofdje, drogen, plak alles aan elkaar en verstevig het met een satestokje. Lukt allemaal prima (nou ja, naar mijn kunnen dan).

Volgende dag; hoofdje kijkt vragend, oftewel, is iets naar achteren gevallen.
De dag erna; sluipmoordenaar is langsgekomen; hoofdje ligt oftewel helemaal naar achteren alsof ze een doorgesneden keel heeft, oftewel is ze geheel onthoofd en ligt het koppetje ernaast.

Wat doe ik fout? Waarom kan dat koppetje niet gewoon op haar plek blijven staan? Iemand een idee?

Hoeveel domme blondjes heb je nodig om 1 chocoladetaart te maken?
25. 1 voor het deeg  en 24 om de m&m's te pellen. :)

Re: Poppetjes worden langzaam onthoofd.... wat doe ik fout?

Ik vind je verhaal geweldig  :lol:  :lol:  :lol:
En heb geen idee waarom je poppetjes onthoofd worden.. Misschien maak je de nekjes te dun?
Anyway, ik moest erg lachen om je verhaal, maar ja, daar heb je ook niks aan  :lol:

Life is what you bake it.

3

het eerste wat in mij opkomt: tot hoe ver zit je saté prikker in het hoofd? (bij mij tot bijna helemaal aan het kruintje)

groetjes, Lis   
ik droom taarten, nu nog maken zoals ik ze droom

4

Hahahaha taartenmarie, ben blij dat je er vrolijk van wordt en nee, nekjes maak ik niet echt te dun, denk ik althans, neuhhhhh, ze vallen wel mee, normale dikte zeg maar! ;)

Ja Lizzl, ik doe de prikker ook echt tot de kruin maar het lijkt alsof de koppetjes van binnen 'verscheurt' worden zeg maar, gaatje groter en groter en hoppaaaaaaa, daar gaat dat koppetje weer.

Zou het aan de soort fondant kunnen liggen? Zijn er 'betere en slechtere' soorten om te boetseren?
Ik heb meestal funcakes, soms een ander merk.

Misschien geef je ze teveel (te zwaar) haar?

Life is what you bake it.

6

Nee, 'hij' slaat ook toe bij kale mannetjes en het hoofd is in verhouding met het lijf, pffffffffffft, wat een gedoe.....
Maar thanx voor het meedenken!!!!

7

Ik doe er altijd twee stokjes in (spagettistengels). Dan kan het niet gaan draaien. Misschien het proberen waard.

8

zelf ben ik niet van funcakes, dat wordt namelijk niet hard :nooo
en als het niet hard wordt ken het dus ook amkkelijk verzakken :think:

probeer het eens een keer een ander merk, bijvoorbeeld met bakels (pettinice)

groetjes, Lis   
ik droom taarten, nu nog maken zoals ik ze droom

9

Fijn, dank jullie wel!!
Ik ga de dubbele spaghetti-tip en de andere fondant tip proberen, hopelijk helpt het!!!
Bedankt voor het meedenken en de tips!!  :thumb:

10

Hihiihi bij mij is dat ook wel eens gebeurt maar dat kwam bij mij volgens mij wel door het uitbundige kapsel van m'n poppetje, veel succes mabaker en de rest bedankt want ik gebruik ook meestal funcakes maar dat ga ik toch ook wat pettinice inslaan volgende keer  :D

walking on buttercreamclouds .....

11

Lees even mee.
Moet wel lache om je verhaal althans hoe je het leuk brengt.
Ik heb ook elke x dit probleem.

12

:lol:  ik herken het wel alleen lag het bij mij idd aan het kapsel. Wat in nu doe is het hoofdje maken en er een gaatje in prikken bij de nek waar het stokje doorheen komt. Dan laat ik het hoofdje eerst nog een dag apart drogen en dan pas zet ik het op het lijfje. Dat ging goed, ondanks haar en sluier.

het hart neemt waar wat het oog niet kan zien. ( www.taartdesign.nl)

13

Ik ben blij te horen dat het niet alleen bij mij gebeurt, sorry dames  :o , dacht ff dat ik een giga-kluns was maar heb echt alles afgezocht wat ik dan kon verbeteren en kom er niet achter....

Ja sil, dat doe ik ook, koppetje laten drogen.....

Ooooooohhhhh ben zo jaloers op die schitterende boetseercreaties die gewoon blijven staan (op een gezonde manier jaloers hoor) en zou zo graag de gouden tip krijgen.

Maar ik ga het weer eens proberen met pettinice, dubbele spaghetti, een groot slot op de voordeur en een portie geduld.

14

Bij mij gebeurde het ook steeds, nu prik ik mijn sateprikker erin, haal hem eruit spuit heel voorzichtig wat glazuur erin en prik het stokje er weer in. En voila, supervast! :D succes!