1

Onderwerp: Benen Barbie loshalen

Ik ga voor mijn dochters verjaardag een prinsessentaart maken. Die pinpopjes vind ik niet zo mooi, nu heb ik een echte barbie gekregen om te gebruiken (ballerina) en hoop de benen er af te halen zodat ik die apart erbij kan geven. Lees hier regelmatig dat dat kan, maar bij 'nep' barbies zie ik wel dat je die benen erin klikt maar deze echte Barbie heb ik eens goed bekeken en ik zou eigenlijk niet zo goed weten hoe ik die benen eraf moet halen zonder m te slopen...

Heeft iemand ervaring met de echte Barbie en hoe je dat dan moet doen? Benen in folie en in de taart doe ik liever niet, vind ik zonde van de taart, zo'n gat erin...

Hopelijk kan iemand me tips geven!

2

Re: Benen Barbie loshalen

Kan me wat herinneren over draaien en trekken maar weet niet of dat bij echte ook zo was (uit mn destructieve barbie periode :o )

3

Ik gebruik voor de taart altijd een hele goedkope Barbie (Wibra of Bart Smit heeft er vaak een voor 2 tot 3 euro). Kan ik zonder moeite de benen van af trekken, geeft dan ook niet dat ze niet meer terug kunnen.

4

Ik heb laatst van een disney barbie gewoon de benen er af getrokken. en ze kunnen ook weer terug. Maar dat is er een van simba.

Groetjes Sanne

5 Laatst bewerkt door Ennas (04-09-2011 21:27)

Oeps dubbel :o

Groetjes Sanne

6

Ik pak de barbie altijd tot d'r middel in de huishoudfolie en dan gaat ze helemaal de taart in. Gebruik altijd een "echte".

7

Petra, dat doe ik liever niet, ivm het gat in de taart. Hoe maak je dat netjes??

8

Ik heb mijn vraag al een keer bij decoreren gesteld maar weet niet helemaal of ik daar wel goed stond dus probeer het hier nog een keer...

Ik wil een prinsessentaart maken met een echte barbie. Bij zo'n nepperd kan je zo de benen eraf klikken maar bij deze zou ik niet weten hoe. Iemand ervaring mee? In plastic wikkelen is mijn laatste optie, hoe maak ik dan netjes een gat in de taart?

9

de meeste prinsessentaarten gaan met prikpopjes, die hebben geen benen.
Heb ook weleens gelezen dat iemand de benen inwikkeld had idd, maar dan moet het een hoge taart worden, omdat die benen zo gigalang zijn :rolleyes:
Dat gat? ik denk voorzichtig snijden met een lang scherp mes en dan wat prutsen :think:  :s  :o

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

10

Ja ik vind die pinpopjes zo lelijk en deze barbie was in de aanbieding en wel erg mooi maar had dus gehoopt dat haar benen eraf konden....

11

Ik heb je even gemeld want je hoeft geen twee topics te openen hoor.  Als je twijfelt of iets goed staat kun je het beste even de modjes mailen (door op melden te klikken)

Zijn er geen youtube filmpjes over barbies uit elkaar halen?

Don't just dream your life, but live your dreams too!

12

Ik heb laatste voor de verjaardag van mijn dochter ook een gewone barbie gebruikt want ik vind idd die pinpopjes afschuwelijk en ik vind het leuk dat er achteraf een barbie overblijft om mee te spelen.
Ik heb hem dus hoog gemaakt wat ook wat sierlijker staat (vind ik).
Het gat was geen probleem want ik het de biscuit gebakken in mijn tulband vorm en er een kleintje bovenop gezet. Maar ik had het ook wel aangedurft om mijn rolstok erin te duwen hoor,heb een smalle pvc-buis dus dat zou denk ik hetzelfde effect hebben als een appelboor (maar dan ben je zolang bezig want die geven zulke kleine gaatjes  O-) )
Ik heb barbie heel goed gewikkeld in huishoudfolie en na het afsmeren en bekleden in de taart geduwd (voor het afsmeren even geprobeerd of het gat groot genoeg was en een klein beetje bij gesneden).
En voilá mijn prinses was klaar http://94.100.118.206/1359200001-1359250000/1359238601-1359238700/1359238609_5_Dnev_1.jpeg

Niet zo'n mooie foto trouwens maar die andere heb ik niet online staan.
Het lijfje had ik trouwens lekker makkelijk gehouden want deze barbie heeft al een plasticlijfje dus heb ik er niks aangedaan  :D

It's just a piece of cake

13

Leef! schreef:

Ik heb je even gemeld want je hoeft geen twee topics te openen hoor.  Als je twijfelt of iets goed staat kun je het beste even de modjes mailen (door op melden te klikken)

Zijn er geen youtube filmpjes over barbies uit elkaar halen?

Bedankt voor het melden!

@Hope...........inderdaad zoals Leef! zegt. Ik heb je 2 topics nu samengevoegd en in TD algemeen gezet/laten staan.

14

@Karin, dankjewel. Excuses...  :o

@Ellen, geweldig, mooie prinses hoor, je hebt precies dezelfde barbie als ik klaar heb liggen, grappig !! Weet je nog hoe hoog je taart was? Ik heb nu twee blanda's klaarliggen maar overweeg de wondermold aan te schaffen... Maar als die toch te laag is kan ik me het geld besparen, het is slechts een hobby dus zal m niet vaak gebruiken. Ik overweeg trouwens wel om over het lijfje heen te bekleden. Heb je het geprobeerd of wilde je het sowieso niet doen?

15

Deze heb ik ooit gemaakt:
http://img87.imageshack.us/img87/5886/charity.jpg

2 lagen taart en een blanda, en ze kon er rechtop in staan...........mijn biscuits waren ongeveer 7 cm.

http://img686.imageshack.us/img686/511/charity12.jpg

16

Ik doe van te voren in het midden van de taart een gat uitsteken, zo ook in een eventueel taartkaartonnetje wat er tussen zit, krijg je een beetje het idee van een tulband....

17 Laatst bewerkt door Ellen1981 (07-09-2011 12:13)

Hope schreef:

@Ellen Weet je nog hoe hoog je taart was?  Ik overweeg trouwens wel om over het lijfje heen te bekleden. Heb je het geprobeerd of wilde je het sowieso niet doen?

Ik weet het niet meer precies, denk dat mijn tulband vorm een lage van 7 a 8 cm is en dan een kleintje erboven op gezet (heb van de lidl een plaat waarin ik kleine tulbandjes kan bakken'.
Ik heb hem in ieder geval tot aan haar heupen laten lopen zodat het mooi aansloot op het lijfje.
Ik heb niet geprobeerd het lijfje te bekleden want ik moest nog een andere taart maken voor mijn dochter en vond het wel prima zo en zij was zo ontzettend trots  :Y

It's just a piece of cake

18

@Karin
Zat jouw barbie idd maar tot d'r heupen (ipv middel) in de taart? Dat lijkt nl wel zo op de eerste foto of heb je dr daarna verder erin gedaan? Als ze er maar tot zover in hoeft past het in mijn blanda's, anders moet ik toch een andere oplossing zoeken.
Ps ook erg mooie prinses trouwens

19

ik weet wel dat bij echte barbies de benen er niet af kunnen zodat ze er daarna weer aan kunnen!