1

Onderwerp: HELP! citroen vulling, slagroom vervangen door kwark?

hallo!

Ik moet voor mijn buurvrouw een taartje maken, en nu wilde ze graag een frisse vulling, met citroen ofzo.
dus ik zei dat ik dan wel bijv. een combi van botercreme en lemon curd kon maken.
Toen zei ze, dat ze ook erg van kwark(taart) houden. Dus toen dacht ik, dan maak ik bavarois, in combinatie met lemon curd.
Maaar... dat is dan natuulijk aangemaakt met slagroom, en niet met kwark.
Zou ik de slagroom (gedeeltelijk) kunnen vervangen door kwark? of yoghurt? Of toch beter gewoon met slagroom, zoals op het zakje staat?

Dus, wie kan me vertellen of dat kan?
En wie heeft er suggesties voor een frisse vulling (icm. lemon curd?)

groetjes Hanneke

2

Re: HELP! citroen vulling, slagroom vervangen door kwark?

Ik heb geen antwoord op de vraag kwark ipv slagroom. Maar wat heel lekker is en heel luchtig. Citroenkwarktaartpudding van mona En dat is superlekker in combi met lemoncurd en eigenlijk wel bij de meeste supermarkten te koop!

Succes

3

http://www.deleukstetaarten.nl/recept/4 … nbavarois/

deze is heerlijk fris.

het hart neemt waar wat het oog niet kan zien. ( www.taartdesign.nl)

4

Ik vul ook vaak met 250ml slagroom, 1 pakje monchou, en flink wat lemon curd, is toch een beetje kwarkachtig, en echt superlekker. Heb trouwens het recept van iemand hier ( weet alleen niet meer wie :o )

Er bestaat meer in het leven dan taart maken. Taart eten!!!

5

nikki69 schreef:

Ik vul ook vaak met 250ml slagroom, 1 pakje monchou, en flink wat lemon curd, is toch een beetje kwarkachtig, en echt superlekker. Heb trouwens het recept van iemand hier ( weet alleen niet meer wie :o )

zou dit evt. ook kunnen met mascarpone?
(heb nl. geen monchou in huis, en wel mascarpone)

Ik weet niet welke bavarois poeder je hebt maar dit is wat er bij de bavarois poeder van de bakzolder staat:

Multi-Bavaroise 200Gr
Deze nieuwe bavaroisepoeder is te combineren met slagroom, kwark en yoghurt. Voor smaak kunt u aroma's, vruchtenpuree, en smaakmakers met alcohol toevoegen.

Standaard recept:
45Gr Multi bavaroise,
100Gr Water,
550Gr Slagroom (10% suiker toevoegen).

Recept met volle yoghurt:
55gr Multi bavaroise,
100Gr Water,
375Gr Slagroom (10% suiker toevoegen).
175Gr Yoghurt.

Recept met kwark:
45Gr Multi bavaroise,
100Gr Water,
275Gr Slagroom(10% suiker toevoegen),
275Gr Kwark

Als je smaakstoffen gebruikt (bijv Patidess):
De hoeveelheid smaakstof van het water afnemen. Bij vruchtenpuree i.p.v. het water 150Gr vruchtenpuree nemen.

Life is what you bake it.

7

Ik heb zo'n bakje (weet het merk even niet) om naturel bavarois mee te maken en die maak ik ook altijd gedeeltelijk met kwark. Wordt hij erg lekker van, vind ik!