1

Onderwerp: Weer een idee voor een traktatie in een pot:

http://www.bbcgoodfood.com/recipes/2920 … muffin-mix

Ik bak in een 4-oven AGA,
Aga gebruikers groep: https://www.facebook.com/groups/715038115222711/

2 Laatst bewerkt door Leonie1202 (07-09-2011 11:50)

Re: Weer een idee voor een traktatie in een pot:

Wat leuk weer dit idee!
Alleen nu heb ik wel een klein probleempje....
Ik kan voor geen meter engels en heb ik de ingredienten vertaald met de vertaalmachine maar kom er toch niet helemaal uit.....
Dit is hoe hij vertaald:

Ingrediënten
300 g zichzelf bloem   
2 theelepel bakpoeder
2 theelepel gemalen kaneel
2 theelepel grond gemengd spice?????
100 g pecannoten of okkernoten?????
140 g tropische gedroogde vruchten wisselslag
100 g licht muscovado suiker?????

Waar een vraagteken bij staat snap ik niet goed wat het dan gewoon in nederlands is....
kunnen jullie mij helpen?

Dit is de beschrijving van het recept zelf.... ook geen touw aan vast te knopen dus.... Zit er toevallig een engels wonder op dit forum die het voor mij wil vertalen?

Laag alle ingrediënten in een 1 liter glazen of plastic pot in de volgorde van de ingrediënten zijn behoud.
De volgende methode schrijven op het etiket van een geschenk: ' Tip van de inhoud van de pot in een grote mengkom. Maak een goed in het centrum en 2 geslagen eieren, 300 ml/½pt melk en 100 g/4 oz gesmolten boter toe te voegen. Meng snel en licht aan een zachte beslag. Verdeel tussen 12 muffin gevallen. Bakken bij 190 C/fan 170 C/gas 5 voor 18-20 minuten. Gebruik binnen 4 weken. " Bevestig de label en een houten lepel aan de bovenkant van de pot met sommige raffia of gekleurd lint.

Dank jullie alvast!

www.Leoniestaarten.nl
Omdat er altijd wel een reden voor een taart is!

3

okkernoten zijn walnoten

muscovado suiker is ruwe rietsuiker

4

grond gemengd spice en dit is waarschijnlijk speculaaskruiden maar dat weet ik niet zeker

5

Bedankt alvast maja!

www.Leoniestaarten.nl

6 Laatst bewerkt door SweetTooth (07-09-2011 12:24)

oorspronkelijke tekst is ground mixed spices
dus:
gemalen gemengde specerijen

Ik zou dan ook denken aan koek- of speculaaskruiden  :think:

Layer all the ingredients in a 1 litre glass or plastic preserving jar in the order the ingredients are listed.
Doe alle ingrediënten in laagjes in een glazen of plastic (weck)pot van 1 liter, in de volgorde van het recept.

Write the following method on a gift label:
Schrijf de volgende voorschriften op het cadeau-etiket

'Tip the contents of the jar into a large mixing bowl. Make a well in the centre and add 2 beaten eggs, 300ml/½pt milk and 100g/4oz melted butter. Mix quickly and lightly to a soft batter. Divide between 12 muffin cases. Bake at 190C/fan 170C/gas 5 for 18-20 mins. Use within 4 weeks.'

Doe de inhoud van de pot in een grote mengkom. Maak een kuiltje in het midden en voeg toe
2 geklopte eieren
300ml melk
100gr gesmolten boter

Mix snel en luchtig tot een zacht beslag.
Verdeel over 12 muffinvormpjes.

Bak op 190°C (hetelucht 170°C/gasstand 5) gedurende 18-20 minuten. Consumeren binnen 4 weken.

Attach the label and a wooden spoon to the top of the jar with some raffia or coloured ribbon.
Hang het etiket samen met een pollepel aan het deksel van de pot met wat raffia of een gekleurd lint.

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

Vrije vertaling;

doe alle ingrediënten in een glazen of plastic (hersluitbare) pot. Doe dit laag voor laag zoals staat aangegeven op de ingrediëntenlijst.

Schrijf de volgende bereidingswijze op het label/ kaartje;
Giet de inhoud van de pot in een grote kom of schaal. Maak een 'kuiltje' in het midden en doe daar 2 losgeslagen eieren, 300 ml melk en 100 gram gesmolten boter in.
Mix dit snel en luchtig door elkaar tot een zacht beslag en verdeel dit over 12 muffinvormpjes.
Bak deze in de oven op 190 graden (hetelucht 170 graden, gasoven stand 5) in 18 tot 20 minuten goudbruin.
Binnen vier weken gebruiken.

Bevestig het label en een houten lepel aan de bovenkant van de pot met raffia (te koop in hobbywinkels) of gekleurd lint.

excuus voor de eventuele foutjes, maar dit moet het zo ongeveer wel zijn ;) succes!

8

jullie zijn geweldig :D allemaal bedankt voor het vertalen!

www.Leoniestaarten.nl

9

ja... blijven leuke ideetjes...

Mogelijkheden lijken eindeloos.
gr, Miriam

****** Mijn motto was altijd: Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd... maar gelachen kan je ook vervangen door: gebakken ;-) ******

10

Leuke linkjes, mogen in Het Wereld Wijde Web

[MOVE] --> Het WWW

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

11

Leuk zijn ze hè! Minniefourie heeft deze 2 jaar geleden al eens hier neer gezet, ik heb ze toen als kerstcadeau gemaakt voor familie/vrienden.

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

12

Superleuk, om te krijgen én om te geven! :Y

"Ik weet het zeker...........denk ik!"

13

Inderdaad heel erg leuk! Ik hou van kadootjes in potten!!!

Kadohke schreef:

Leuk zijn ze hè! Minniefourie heeft deze 2 jaar geleden al eens hier neer gezet, ik heb ze toen als kerstcadeau gemaakt voor familie/vrienden.

Heb jij toen ook speculaaskruiden gebruikt? En dan ook nog kaneel?