1

Onderwerp: cake ijsjes.

Op internet al vele malen gekeken naar deze leuke lekkernij.
En eindelijk dan nu eens zelf gemaakt.De cupcakes gebakken in ijsbakjes.Mijn kind deelt ze morgen uit op school en natuurlijk hebben we wel even voorgeproefd mmmmmmm.
Echt een aanrader!Ben benieuwd naar jullie reacties.
https://lh6.googleusercontent.com/-ACgEhOhzXAA/TmZU7B4TZDI/AAAAAAAAAyI/pxNZ_BQu0q0/s800/IMG_2195.jpg
zo komen ze uit de oven.
https://lh4.googleusercontent.com/-NpiOcJfP-ys/TmZU7PcxICI/AAAAAAAAAyE/ztjqtSWwqLE/s800/IMG_2197.jpg
nog even wat lekkers erop smeren.
https://lh4.googleusercontent.com/-IHoaaLaLZ6Q/TmZU6qUjW6I/AAAAAAAAAx8/cYFuOy2MiOI/s800/IMG_2207.jpg
en dan het eindresultaat.
https://lh3.googleusercontent.com/-531kMjPm29Y/TmZU64kV6UI/AAAAAAAAAyA/m9IGrc8lAr0/s800/IMG_22001.jpg
op de witte ijsjes heb ik botercrème gesmeerd en op de bruine heb ik classic chocolate frosting uit een potje gesmeerd.

creatief met taart

Re: cake ijsjes.

wat leuk!!!!!
Ik was net op zoek naar een traktatie voor de 4e verjaardag van mijn dochter. Ik heb het gevonden geloof ik!!!!

3

Jammie! zien er leuk en lekker uit!

Deze hobby is geweldigggggg!!!!

4

Tinustaarten schreef:

wat leuk!!!!!
Ik was net op zoek naar een traktatie voor de 4e verjaardag van mijn dochter. Ik heb het gevonden geloof ik!!!!

fijn dat ik anderen hiermee kan inspireren.Alvast van harte gefeliciteerd en suc6!
gr. anouschka

creatief met taart

5

Leuk!!! Doe je die met ijsbakje en al in de oven????? Kan t me bijna niet voorstellen, maar als ik die eerste foto zie......ben benieuwd......

Grtls Irene
Ik ben niet gestoord, ik ben mentaal hilarisch!!

6

:thumb: wat een idee zeg! (ook al is het goed gepikt blijkbaar)

Tuurlijk kunnen wafels in de oven, daar hadden ze al eens ingezeten  :Y  ;)  (ook al vind ik dit van die papieren dingen :s  :shh: )

deze slaan we op op de harde schijf :Y

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

7

Ilucya schreef:

Leuk!!! Doe je die met ijsbakje en al in de oven????? Kan t me bijna niet voorstellen, maar als ik die eerste foto zie......ben benieuwd......

ja hoor je gebruikt de ijsbakjes net zoals je papieren cakebakjes.
op de bakplaat,vullen met cakebeslag en bakken volgens aanwijzing van je cake recept.De bakjes verkleuren zelfs niet.

ik heb er nu voor gekozen om er geen toef op te spuiten,zoals bv een softijsje eruit ziet.Ongetwijfeld zal het er dan veel mooier uitzien,maar ik ben bang dat het dan veel te machtig wordt met al die crème.

(als alternatief kun je een extra stukje cake erop plakken en dan afsmeren,zodat je wel een hoge toef krijgt ,maar niet alleen met crème.)

gr. anouschka

creatief met taart

8

Carien schreef:

:thumb: wat een idee zeg! (ook al is het goed gepikt blijkbaar)

Tuurlijk kunnen wafels in de oven, daar hadden ze al eens ingezeten  :Y  ;)  (ook al vind ik dit van die papieren dingen :s  :shh: )

deze slaan we op op de harde schijf :Y

:think: zo zie je maar weer dat smaken verschillen,ik vind dit soort bakjes lekkerdere dan die andere hoorntjes. :Y

maar beetje gelijk heb je wel met dat papier :lol:  ( dan wel eetpapier),waarschijnlijk gaat het daarom net zo goed in de oven :lol:

creatief met taart

9

Wauw leuk geworden. Ik heb ook nog steeds van die ijsbakjes in de kast staan. Maar nog steeds niet geprobeerd.

Je hebt het beslag direct erin gedaan? En gewoon opdezelfde temperatuur gebakken als de cc in een papiertje?

10

hmm had iets verder moeten lezen  :lol: het antwoord al gevonden

11

Christie schreef:

Wauw leuk geworden. Ik heb ook nog steeds van die ijsbakjes in de kast staan. Maar nog steeds niet geprobeerd.

Je hebt het beslag direct erin gedaan? En gewoon opdezelfde temperatuur gebakken als de cc in een papiertje?

inderdaad ja, maar zag dat je het antwoord al gevonden hebt.  :lol:  :lol:  :lol:

gr. anouschka

creatief met taart

Heel leuk!

I just love cake!
Groetjes Laura

13

dank voor je antwoord Anouschka en Carien...bizar...zou ik nooit bedacht hebben, die bakjes in oven..en ja ze hebben er al eens ingestaan Carien, dat weet ik maar, ik doe een gebakken cake ook niet nogmaals in de oven, dus ik dacht echt dat ze zouden verbranden dan ofzo...hihihihi

weer wat geleerd....Dank jullie wel!! top idee@!! :Y

Grtls Irene
Ik ben niet gestoord, ik ben mentaal hilarisch!!

14

Ze zijn erg leuk geworden!!
Hier zijn ze ook al 3x als traktatie gemaakt. :Y
en ook wel eens gewoon voor thuis.

Groetjes Gerien

15

Heel leuk idee! :)

16 Laatst bewerkt door Annemieke NS-vV (07-09-2011 13:38)

[ik heb er nu voor gekozen om er geen toef op te spuiten,zoals bv een softijsje eruit ziet.Ongetwijfeld zal het er dan veel mooier uitzien,maar ik ben bang dat het dan veel te machtig wordt met al die crème]

Ik heb ze voor de zomdervakantie gemaakt als traktatie van mijn oudste dochter, ik heb toen toefjes gemaakt van schuimpjes met discodip (recept van merengueschuim, discodip erop doen voordat ze de oven ingaan). Niet zo zwaar als creme, maar wel heel leuk en lekker!

17

Ik heb ze laatst gemaakt voor een vriendinnetje, zomaar om uit te proberen.
Echt helemaal leuk.
Gebakken, in de glazuur gedoopt en daarna in de snoepjes!
Mijn vriendinnetje had er voor de traktatie van haar dochter nog een parapluutje ingezet! Super leuk om te maken en ook super lekker om te eten.

Schijnt de zon niet, stiekem schijnt ie toch!!

18

Je kunt ook schuimpjes bakken en die er op plakken, lijkt het net een toef en niet zo machtig.

Je kunt ze alleen niet zo lang bewaren want dan worden ze zacht.

19

Zien er lekker uit!

Haast is enkel goed als je vliegen vangt.

20

zou je deze bakjes met toef (vanilla cream frosting)
ook in de vriezer kunnen doen ?

21

Wat leuk

die ga ik onthouden ze zien er erg leuk uit

22

Marjolein75 schreef:

Ik denk dat de bakjes in de vriezer helemaal zacht worden.

Groetjes Gerien

23

dat was mijn vermoeden ook,

dan wordt het zondag vroeg opstaan !

24

grietje schreef:
Marjolein75 schreef:

ik had er een aantal over, maar zonder iets erop.Die heb ik wel in de vriezer gedaan.zodra ik deze eruit heb gehaald laat ik horen hoe de smaak is en of het bakje goed blijft.

creatief met taart

25

Anouschka schreef:
grietje schreef:
Marjolein75 schreef:

ik had er een aantal over, maar zonder iets erop.Die heb ik wel in de vriezer gedaan.zodra ik deze eruit heb gehaald laat ik horen hoe de smaak is en of het bakje goed blijft.

Ik zou nog ff terugkomen op de vraag ,kunnen ze in de vriezer/Inmiddels een aantal uit de vriezer gehaald en gegeten.Het bakje was wel wat zachter ,maar niet echt slof of taai.prima te doen.Een verse topping erop en klaar.en de kinderen die het kregen heb ik er niet over gehoord,die vonden het heerlijk.

creatief met taart