1

Onderwerp: Tips voor het maken/bekleden van een stapeltaart.

Eind deze maand moet ik een taart maken voor mijn nichtje die 1 wordt.
Het word een 2 laags stapeltaart met woezel en pip.
Nu lijkt marsepein mij veel lekkerder , maar is dat ook makkelijker dan fondant om je taart mee te bekleden ?

En moet er nog iets tussen de lagen zodat de taart niet instort ?
Zat te denken dat het voor de onderste laag misschien zwaar word als er een 2e laag opkomt.

Alle tips over het bekleden zijn welkom !

Bedankt alvast !  :D

2

Re: Tips voor het maken/bekleden van een stapeltaart.

Hoi

Zelf gebruik ik meestal rolfondant maar met marsepein gaat het vind ik net zo makkelijk, tussen de taarten zou ik een taartkarton of cakeboard gebruiken en in de onderste een paar dowel rods om de bovenste te ondersteunen

Suc6 met bakken
radboud

www.taartjeshuis.nl webshop, workshops Zeewolde

3

als je even zoekt met de zoekfunctie kom je heel veel tips tegen. Dan gaat het vast helemaal goed komen. Succes  :)

het hart neemt waar wat het oog niet kan zien. ( www.taartdesign.nl)

Toevallig is er een soortgelijk topic over momenteel:
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … 46&p=2
Hier kan je vast ook veel info uit halen  :thumb:

5

Hallo,

Je geeft aan dat je een stapeltaart MOET maken, wellicht kan je dan vragen wat de ontvangers zelf het liefste willen hebben Marsepein of fondant? Of marsefond?
Smaak kan zo verschillend zijn. Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog  nooit 1 hele taart met marsepein bekleed heb :/ Maar mi. gaat het allebei even lastig/gemakkelijk. Gewoon even kijken wat voor jou fijn werkt.
Je moet er idd. wat tussen steken voor het "Stutten" dit kan vanalles zijn, bv. rietjes met sateprikker erin, chocolade staafjes, )bv. kitkat) dowels oid. Maar idd. zolas Sil beschrijft met de zoekfunctie vindt je veel. :thumb:

Tussen de 2 taarten  niet vergeten een taartkarton te doen, dit ivm. het aansnijden van de bovenste taart.

6

Bedankt allemaal !

Ik denk dat het wel gaat lukken  :)