Onderwerp: botercreme + bokkepootjes???
Hallo las net hier ergens op het forum, dat je door de botercreme ook de bokkepoten heen kan doen..
heb ik dat goed gelezen? of moet het persee door de slagroom heen?
mvg Jennifer
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » botercreme + bokkepootjes???
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Hallo las net hier ergens op het forum, dat je door de botercreme ook de bokkepoten heen kan doen..
heb ik dat goed gelezen? of moet het persee door de slagroom heen?
mvg Jennifer
Nee hoor, door de botercreme gaat ook prima! Hoeft je taart meteen ook niet persé in de koelkast
oke dankje wel!
nou had ik nog een vraagje over de botercreme..
ik gebruik mijn botercreme om te vullen en om af te smeren..
Maar nou las ik net op de site, dat er een botercreme recept is om af te smeren, zonder water...
ik doe nu 100gr mix, 100gr poedersuiker en 200ml water..
zo doe ik het ook goed toch???
afsmeren doe je (doen mensen) veelal met 1:1 botercreme.
dit is dus bijv 150 gr boter en 150 gr poedersuiker, zonder water.
Ik heb zo vaak gelezen dat met de bc mix de fondant/marsepeinlaag smelt doordat er water door je mix moet. en water en fondant/marsepein gaan niet samen
ik heb zelf 1x afgesmeerd met mix en toen ging het wel goed, maar afsmeren met 1:1 vind ik toch prettiger, helemaal met dat rare weer van de afgelopen zomer.
vullingen maak ik wel gewoon met de mix.
je 1:1 zelf invullen, als je maar dezelfde hoeveelheid van beiden gebruikt.
ik had bokkenpootjes door slagroom gedaan maar vond dat geen succes, volgende keer doe ik het ook door de botercreme (mix).
hoop dat je er wat aan hebt.
ja ik heb hier zeker wat aan!! dank uw wel!
succes!!!
Dit lijkt mij nou ook zo lekker! Ik heb echt een bokkenpootjes verslaving, zodra het pak open is.. zijn ze heeeeel gauw op !! Ga het van het weekend ook proberen met botercrème.. Zit alleen te denken wat lekker zal zijn voor een 2e laag.
Ehhh mokkacreme? Baileyscreme? Chocola?..ik ben van de 'donkere' smaken..dat merk je...hahahaha.
Je bent inderdaad van de 'donkere' smaken Ik ben bang dat het helemaal zo machtig wordt als ik er nog een andere 'donkere' smaak bijdoet...
Zelf ben ik helemaal weg van de botercrème met witte chocola patidess of kokos patidess en dan met een laag aardbeienjam. Dus dat is beide best zoet..
Ik doe zelf altijd afsmeren met 100mix, 100gr poedersuiker en 200ml water, gaat prima.
Maak niet zo vaak botercreme als vulling, vind het altijd zo hard en machtig, maar goed hier zijn de meningen over verdeeld, vind slagroom met bokkepootjes dan ook lekkerder.
wist trouwens niet dat je kon afsmeren met alleen boter en poedersuiker, dus zonder water.
En ik vind die botercreme mix heerlijk, veel lekkerder dan alleen boter, en poedersuiker.
bokkenpootjescrème gaat prima samen met 4vruchtenjam/ frambozenjam enzenz
ik vul met bokkepootjes altijd 2x, onder de bovenste laag een laagje 4vruchten-of kersenjam
Denk dat ik het dan maar gewoon ga proberen met aardbeienjam
Hier thuis (en mijn omgeving) zijn helemaal gek op de bokkepootjes vulling. Ik maak hem met botercreme mix van funcakes en dan gemalen bokkepootjes erdoor. hmmmmm!! Wel een waarschuwing, als je het eenmaal op hebt, (mijn ervaring) ben je verslaafd
Bokkenpootjescreme is niet mijn ding, maar vele vinden hem wel onwijs lekker.
Zelf maak mijn creme's altijd van een meringue basis.
Als ik de bokkenpootjesvulling maak dan doe ik 2 laagjes bokkencreme en 1 laagje "gewone" meringue creme met callebaut chocodrops erin.
Volgens mijn schoonzusje de allerlekkerste smaak combinatie die er is (dus ook in haar bruidtaart gedaan).
Succes in ieder geval!
Hier thuis (en mijn omgeving) zijn helemaal gek op de bokkepootjes vulling. Ik maak hem met botercreme mix van funcakes en dan gemalen bokkepootjes erdoor. hmmmmm!! Wel een waarschuwing, als je het eenmaal op hebt, (mijn ervaring) ben je verslaafd
Ik heb die verslaving toch al, en gelukkig deelt mijn vriend die verslaving samen met mij ! Wat doe jij in een andere laag?
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » botercreme + bokkepootjes???