1

Onderwerp: schulprandje maken

hallo had een vraagje hoe maak je precies een schulprandje(frillen ofzo). heb het geprobeerd met een prikkertje, maar of de marsepein gaat kapot of het rolt niet lekker, beetje vet aan het prikkertje gedaan,
ik zie ook zulke mooie bloemen, heb het geprobeerd op een sponsje, maar krijg het helemaal niet mooi. wie heeft een goeie tip, alvast bedankt.

2

Re: schulprandje maken

Hoi ddaan....ik heb heel lang niet kunnen frillen, ook al had ik er zo'n schuimrubber matje voor gekocht.

Uiteindelijk kan ik nu best aardig frillen  :D . Heel dun uitrollen (dik werkt absoluut niet!), plat op mijn werkmatje leggen en met een coctailprikker rollen. Als het eventueel plakt, dan kun jer er (een heel klein beetje!) maizena onder strooien of je fondant iets droger maken door er wat Tylose doorheen te kneden.
Even oefenen en het lukt je vast! ;)

"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."

3

Het lukt mij beter met fondant dan met marsepein. En veel oefenen  :Y

4

Oeps.... :o  ik had niet in de gaten dat je marsepein gebruikt....ik doe het ook altijd met fondant.

"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."

5

zie tips hierboven en je "kracht"goed verdelen. Dus niet echt duwen op het te frillen stukje zelf maar je vinger net voor je fondant houden (  :think: is dit duidelijk?)

het hart neemt waar wat het oog niet kan zien. ( www.taartdesign.nl)

6

sil schreef:

zie tips hierboven en je "kracht"goed verdelen. Dus niet echt duwen op het te frillen stukje zelf maar je vinger net voor je fondant houden (  :think: is dit duidelijk?)

nou bedankt hoor, ik ga het proberen en dan ook met fondant.wie weet gaat dat beter.