1

Onderwerp: Vlierbessenvulling

Ik heb dit weekend een vulling van vlierbessen gemaakt. Ik vond het zelf een geslaagd experiment, dus daarom post ik het hier ook nog even.

Ik heb ongeveer 100 ml vlierbessensiroop een klein beetje aangelengd met water. Vervolgens 2 blaadjes gelatine opgelost in een klein deel van het vocht. Daarna het gelatine mengsel bij de rest van de siroop gedaan. Vervolgens slagroom geklopt (niet helemaal stijf) en telkens een beetje slagroom door de vlierbessensiroop gedaan tot ik de smaak lekker vond. Ik denk dat ik ongeveer 100 ml slagroom heb gebruikt. Vervolgens laten opstijven in de koelkast.

De precieze verhoudingen weet ik niet meer, aangezien ik alles een beetje op gevoel bij elkaar heb gedaan.

Ik hoop dat meer mensen het lekker gaan vinden.

O ja: vlierbessensiroop maak je door vlierbessen te laten koken (gewoon zonder toevoegingen in een pan op het vuur). Als er niet meer sap bijkomt alles door een zeef laten gaan. Het sap opvangen en verhitten met suiker, zodat dit oplost. Op 100 ml vocht neem je 100 gram suiker.

2

Re: Vlierbessenvulling

Dan kan je dus ook vlierbessenjam door de slagroom mengen. Zelfde effect en sneller klaar ;) Maar lijkt me heerlijk want ik ben gek op vlierbessenjam!!!!!

If life gives you lemons, make lemoncurd.