1

Onderwerp: Bevroren taart bekleden

Hallo,

Even een vraagje over het bekleden van mijn taarten: ik heb van het weekend twee taarten gemaakt, gevuld en afgesmeerd en in de vriezer gezet. aan het bekleden ben ik niet meer toegekomen. Nou wil ik hier volgend weekend mee verder. Dan moet hij ook gegeten gaan worden. Dus mijn vraag: moet de taart ontdooid zijn voor hij bekleed kan worden, of kan ik hem ook zo uit de vriezer halen en hem dan bekleden?
Alvast bedankt!

Groetjes Janneke

Re: Bevroren taart bekleden

Ben heel benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft, ik namelijk niet, dus ik lees even mee.

3

Geen ervaring mee, maar zou het niet zo zijn dat je fondant/marsepein gaat smelten door het vocht wat vrij komt bij het ontdooien??

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

4

lijkt mij ook (maar weet 't ook niet zeker);  :think: ik zou denk ik toch eerst laten ontdooien en dan bekleden, voor het zekere

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

5

Idem, ik zou het ook eerst ontdooien. Als je taart ontdooid terwijl er 'warme' bekleding op zit, dan lijkt het me inderdaad ook dat de taart gaat zweten/smelten door de condens van de ontdooiende (woord?:P) taart.

Don't just dream your life, but live your dreams too!

6

Dat is wat ik zelf ook al dacht inderdaad.
Zou het dan ook beter zijn om hem op kamertemerpatuur te laten ontdooien dan in de koelkast? Zodat hij eerder zijn condens kwijt kan, of zou dat dan weer niet uitmaken? Iemand een idee?

7

:think: wat zit erin?
lijkt mij in de koelkast ontdooien, maar wederom, ik weet 't niet :o

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

8

In de ijskast laten ontdooien.
De taart zal waarschijnlijk gaat zweten. In de ijskast komt dat weer helemaal goed en als hij mooi droog is zou ik m bekleden.

9

Helemaal super, zet ik hem de avond vantevoren in de koelkast. Dan moet het volgens mij helemaal goed gaan komen. Verder zit er slagroom in (bokkenpootjescreme en frambozenmousse), dus dan is op kampertemperatuur ontdooien ook niet echt handig.

10

Wanneer ik mijn afgesmeerde taart uit de koelkast haal en gelijk de lap marsepein erop leg gaat deze al zweten. Dus uit de vriezer helemaal, denk ik....

Ik heb ook een aantal keer taart gevuld en afgesmeerd, daarna in de vriezer en een paar dagen later bekleden.
Ik laat hem dan eerst een paar uur ontdooien, dan komt er inderdaad vocht op de taart. Die heb ik er zachtjes afgehaald met wat tissues, dus een beetje drooggedept. Daarna nog even gewacht en weer een keer 'gedept'. Toen bekleed, dat ging prima!