1

Onderwerp: hulp gevraagd bij aardbeienmousse vulling.

Hallo lieve mensen,

ben momenteel bezig met het opschrijven van alle vullingen op deze website. maar bij de tweede vulling liep ik al vast.

de aardbeien mousse. er staat dit:

De gelatineblaadjes weken in water.
Verwarm een klein beetje water.
Voeg van het vuur af de geweekte en uitgeknepen blaadjes gelatine toe. Laat iets afkoelen.
•Het gelatinemengsel mengen met de aardbeien.
•Even in de koelkast (15 min.)

Ik weet niet of ik het goed begrijp. Kan iemand dit controleren of het zo klopt?
(dit is even in mijn niveau geschreven)

1.    Pureer de aardbeien met het limoensap en de suiker.
2.    Laat de gelatine blaadjes weken in het water.
3.    Verwarm een klein beetje water. En haal het van het vuur af.
4.    Knijp de gelatine uit en doe dit in het warme water. Iets laten afkoelen.

Hoeveel water moet ik warm maken waar de gelatine ''sap'' in moet??

hoop dat iemand me begrijpt en me kan helpen! :)

2 Laatst bewerkt door debby24 (21-08-2011 15:16)

Re: hulp gevraagd bij aardbeienmousse vulling.

dat moet niet zoveel water zijn, het is gewoon voor de gelatine te laten oplossen. ik doe de gelatine en een kleine hoeveelheid water, dit samen op het vuur en dan laten smelten in het water. Niet laten koken!
En niet vergeten de slagroom, hé!! 
Hmmm echt heerlijk!!  Ik gebruik hem ook gewoon als dessert, iedereen is er gewoon weg van!!
groetjes

3

:) maar hoeveel is nu een klein beetje water/niet zo veel water :)

Ik zou het ook niet weten hoor. Als je nog niet zo ervaren bent met dit soort recepten wil je alles toch redelijk precies weten :) Zonde als het mislukt ;)

Was het inmiddels al gelukt Konijntje?

4 Laatst bewerkt door Carien (05-09-2011 22:13)

eerder druppels dan ml :Y
gewoon je panbodem voor de helft 'nat' maken; de gelatine (die dan kledderig is) heeft zelf ook nog aanhangend vocht en lost in een klein beetje water al op :Y 
Wanneer je echt een bodem vol water doet, heb je teveel vocht en zou je weer meer gelatine nodig hebben om te binden en gaat je smaak achteruit (door het vele water).
Je kunt ook de aardbeien pureren, daar een lepel van verwamen en daar de gelatine in oplossen; heb je helemaal geen water nodig :D

Oh ja, gewoon in je kleinste (steel)pannetje

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

5

ik week gelatine altijd gewoon eerst in koud water. Dan knijp ik het uit en giet er een klein beetje heet water op ( waterkoker), goed roeren en mengen door wat van de aardbeienmousse. Mocht er toch wat klontjes in komen dan verwarm ik het met dat beetje mousse nog even. Bij de rest van de mousse roeren en voila...
Zorg dat de mousse niet ijskoud is als je gelatine toevoegt, daardoor gaat et sneller klonteren.

het hart neemt waar wat het oog niet kan zien. ( www.taartdesign.nl)

6

Maar niet laten koken hè want dan gaat de geleerkracht uit de gelatine!

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...

7

Bedankt Wendy, nu snap ik waarom mijn sinasappelbavarois zo lang dun bleef de laatste keer.  ;)