1 Laatst bewerkt door Essebessie (05-09-2011 21:58)

Onderwerp: laatste puntjes voor een bruidstaart

Volgende week maak ik een bruidstaart met 3 lagen op elkaar.
En ik wil weten of dit een goed idee is?
Ik wil ze bekleden met wit.
Ik doe waarschijnlijk marsepijn wit en dan nog van amirica color extra wit toevoegen..
Marsepijn omdat dit lekkerder smaakt dan fondant.

En ik ga waarschijnlijk rozen maken fuctia roze en paars. die van Fondant met JEM Petal Powder tylose.

Welke uitstekers om mooie rozen te krijgen of gewoon de rozen zelf maken?

2

Re: laatste puntjes voor een bruidstaart

Ik werk zelf graag met de uitstekers van PME of FMM.. maar ook dan moet je ze nog zelf maken..  :Y   ;)

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

3

zelfde uitstekers als Bommeltje  :Y
voor mooie rozen kun je het beste fondant mengen met flowerpaste/gumpaste 1:1. Er hoeft helemaal geen tylose in rozen.
Persoonlijk vind ik het allermooiste om ze helemaal van flowerpaste te maken, dan krijg je ze mooi dun. Maar echt lekker zijn ze dan niet meer.

het hart neemt waar wat het oog niet kan zien. ( www.taartdesign.nl)

4

Bedankt voor jullie reactie! ik zal die spullen dan nog aanschaffen!

Nu moet ik alleen nog even bekijken of het bekleden van de taart zo als ik dacht kan?

5

Ik zou even proberen of je marsepein niet heel plakkerig wordt door de extra witte kleurstof.

Kort geleden heb ik zelf de extra witte kleurstof van wilton gebruikt om marsepein nog wat witter te krijgen. De marsepein werd erg plakkerig en als de taart uit de koelkast kwam (oke het was ook rottig taart weer) kwam er een soort wittig laagje op de extra witte marsepein. Bij mij waren het gelukkig maar een paar decoraties aan de zijkant. Maar dat wil je niet voor hele taart.

Misschien dat het met Americolors niet gebeurd hoor, maar ik denk ik meld het toch maar even. ;)

~ Never waste a good crisis... ~

6

Bedankt voor je tip! daar heb ik wel wat aan! Ik zal het nu snel ff testen ;)