1

Onderwerp: tylose door fondant

Hoi Hoi,

Ik wil een lussenstrik gaan maken, maar vraag me af of je eerst de tylose door de fondant moet doen en dan 24 uur laten rusten. Of tylose door de fondant heen doen en direct de lussen maken en laten drogen?

Die strik moet ik vrijdagochtend klaar hebben.

Mn vriend neemt die taart mee naar zijn werk, waar die word opgehaald. Daar kan ie niet in de koeling staan. Is dit erg? Er komt een vulling in die goed is buiten de koeling.

Bedankt!

2

Re: tylose door fondant

Ik zou de strikken gelijk maken, want dan blijft de vorm van de strik ook zo zitten. Als je eerst de stroken laat drogen, dan lijkt me dat die al keihard zijn en dus niet meer bewerkbaar.

Ik moet er wel bij zeggen dat ik het zelf ook niet precies weet, heb nog nooit tylose gebruikt, maar ben wel wezen shoppen naar tylose en volgens mij las ik zoiets.

Succes ermee!

Groetjes Knollie

Uit je dak met GEBAK!!!!

3

Tylose hoeft geen 24 uur in te werken................mengen en je lussen maken., laten drogen..........succes!

4

Thanks! Ik ben echt nog een beginneling! Maar vind het erg leuk om te doen!

Heeft iemand ook enig idee wat er voor gebruikt word om van die kleine balletjes te maken die je aan de onderkant van de taart plakt ( zie je best vaak)

Rosalien89 schreef:

Thanks! Ik ben echt nog een beginneling! Maar vind het erg leuk om te doen!

Heeft iemand ook enig idee wat er voor gebruikt word om van die kleine balletjes te maken die je aan de onderkant van de taart plakt ( zie je best vaak)

In de webshop hier oa kan je perfekt pearls molds kopen.
Heb ze zelf sinds kort ook, was even bang dat ik er niet mee overweg zou kunnen, maar.... het werkt super, wel prijzig, maar ben er erg blij mee.

Taarten... voor mij een inspannende ontspanning