1

Onderwerp: Dringend Vraagje:) Invriezen of niet?

Hallo!

Ik ben nog een dummie;) maar heb zojuist mn eerste opdracht voor een klein bruidstaartje gehad. Nu heb ik het volgende idee, reageer vooral als je denk (klinkt goed of juist NEEEEEEEEEE!)

biscuitdeeg
gevuld en afgesmeerd met ganache (wie heeft HET recept, voor witte ganache, voldoende voor een 30 cm taart)
afgesmeerd met fondant

dan nu de vraag: Kan ik deze als ik hem helemaal af heb invriezen. Ik hoor hier verschillende verhalen over nl...Hij moet ingevroren gaan worden, of is er dan iets wat ik moet vervangen zodat hij sowieso ingevroren kan worden'?

Hoor graag van jullie, dank!

2 Laatst bewerkt door Leef! (05-09-2011 19:49)

Re: Dringend Vraagje:) Invriezen of niet?

Sowieso sta je hier in de verkeerde rubriek.

Voor Ganache recepten kijken even bij de recepten links of op youtube 'Inspired by Michelle'.

En waarom moet ie ingevroren worden? Ik heb er geen ervaring mee, maar sowieso kan je decoraties beter niet mee invriezen want zodra de taart ontdooid dan zakken ze in. Tenzij je natuurlijk platte decoraties gebruikt.

Oh en alleen vullen met Ganache lijkt me een beetje saai... Maar ik ben dan ook geen grote chocofan.  :rolleyes:

Don't just dream your life, but live your dreams too!

3

Ik zou er nog een andere vulling bijdoen, bv kersenvaaivulling of zo, iets fruitigs is wel lekker bij de chocolade.
Mischien zonder decoratie invriezen, 24 uur van te voren uit de diepvries halen.
De versieringen wel al op voorhand maken, kun je in een plastic bakje bewaren, op een koele donkere plek, niet in de koelkast.
En dan de taart een paar uurtjes voor gebruik decoreren ;)
Als je daar dan de tijd voor hebt tenminste...

4

dank voor de reacties, ik was ook niet zo handig met de juiste plaats vinden dus;) Maar waar ie wel moet staan??

Ik heb geen tijd om m nog af te decoreren, taart moet naar Arnhem (ik uit den haag) en wordt een week van te voren afgehaald...

Goed idee, witte ganache met frambozen:)

5

Als je bij de index de stukjes onder de rubrieken leest, kun je bepalen waar je vraag thuis hoort. Ik heb gemeld bij de modjes en die zullen je dan 'verhuizen'.

Maar hij moet dan wel bevroren vervoerd worden he. Je kan hem niet opnieuw invriezen later.

Don't just dream your life, but live your dreams too!