1

Onderwerp: Koeienvlekken cupcakes...

Voor de verjaardag van onze zoon (hij is afgelopen vrijdag 1 jaar geworden en dat hebben we zondag groots gevierd) heb ik 48 cupcakes met koeienvlekken gemaakt.
De vlekken viel niet mee om te maken,weet iemand of er soms een uitsteker is om dit mee te doen. Ik heb ze nu een voor een uitgesneden,zonder mal,dus allemaal een andere vorm.

http://i665.photobucket.com/albums/vv11/ladyfrog78/Kris1steverjaardag084.jpg

http://i665.photobucket.com/albums/vv11/ladyfrog78/Kris1steverjaardag083.jpg

2

Re: Koeienvlekken cupcakes...

Hoi,

Leuk hoor! En kan me voorstellen dat 48 een hele klus is! :)

Je zou een variant kunnen maken op deze how-to. Dus niet met de kleurtjes, maar zwart in wit draaien, stukjes snijden en dan rollen.

En als je het met de hand doet zou ik de volgende keer een grote lap wit uitrollen, daar zwarte vlekken op leggen, even overheen rollen en dan uitsteken. Dan lopen ze wat meer in elkaar over.

(En misschien witte of koeiencupcakepapiertjes gebruiken zodat je wat meer effect krijgt!)

Groetjes

Don't just dream your life, but live your dreams too!

3

Bedankt voor de tips. Had ik nooit aangedacht om het zo te doen. Ga het zeker een keer proberen. Heb nog getwijfeld over die koeienvlekken cakepapiertjes,maar vond het dan net iets te worden. Wit had wel gekund inderdaad. Op de foto zie je trouwens ook goed dat sommige van de papiertjes los laten.......staat ook niet zo netjes. Komt dit door te weinig beslag denken jullie?
Owja ik had ze trouwens gevuld met alleen botercreme en dat smaakte erg lekker.....

4

Zo te zien heb je niet te weinig beslag gebruikt hoor.

Dr. Oetker papiertjes hebben altijd de neiging een beetje los te laten.
Belangrijk is dat je ze meteen uit het blik haalt na het bakken.

Ik merk zelf ook een groot verschil wanneer ik een siliconenvorm gebruik. Daar moet ik ze altijd nog even in laten zitten en afkoelen. Maar met een blik dus meteen verwijderen.

En ze pas luchtdicht verpakken als ze echt heel goed zijn afgekoeld! Anders laten ze alsnog los..

5

Ik heb dus idd een siliconen vorm gebruikt. En ze al vrij snel er uit gehaald. Had ze dus langer moeten laten zitten. Misschien ook te snel afgedekt dan. Weer iets geleerd. Ze hadden het ook niet allemaal gelukkig. En het waren idd de Dr Oetker papiertjes.......toch eens kijken voor andere dan.

6

Ja, echt vreemd he. Ik had ook altijd siliconen, maar laatst een blikken gekocht. Bij de siliconen lieten de papiertjes echt altijd los, maar bleven beter zitten als ik ze iets langer er in liet. Bij de blikken haal ik ze er wel direct uit (zo hoort het eigenlijk) en ze laten bijna niet meer los. Toevallig eentje wel van de week. Maar dat is nog wel te overzien, hehe.

Maar papiertjes van House of Marie, Culpitt of Stadtler zijn beter en betrouwbaarder!

En inderdaad gewoon heel lang laten afkoelen. Zolang het geen dagen/nachten zijn worden ze er echt niet droger van.