1

Onderwerp: stapeltaart verstevigen

Ik ga voor het eerst een stapeltaart maken! maar nu weet ik niet zo goed waarmee ik de lagen moet verstevigen..

heb gehoord dat het met kitkat gaat maar ik wil een chipolata vulling maken.. is dat wel lekker dan?? gaat die smaak er niet doorheen???

met wat kan het nogmeer????

2

Re: stapeltaart verstevigen

je kan ook rietjes of mikadostokjes gebruiken.
of probeer eens via de zoekfunctie.

Maar hier sta je verkeerd. Hier mag je binnenkort je mooie stapel komen tonen.  :D Heb het al gemeld.

3

Met douwels....kan je in de webshop kopen

Groetjes Christa!

4

Zoals frumpje al zegt:

[MOVE] --> Taartdecoratie algemeen

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5

Ik stut een taart van 2 lagen altijd met rietjes, gaat perfect. Wel die dikke rietjes gebruiken.

Een 3 laags stapeltaart stut ik met douwels vanwege het hoge gewicht.

Taarten - workshops - antiek en nog veel meer!
Kijk op http://www.vanrinske.nl

Wel een kartonnetje er tussen doen he!

Life is what you bake it.

oke bedankt voor het advies!

zal hem zekershowen als ie af is.. pas 24 sept..  ;)

9

Ik gebruik altijd maisprikkers voor een stapel van 2 taarten. En 2 vetvrije kartonnetjes tegen elkaar plakken of zo'n goud/zilveren ertussen doen.

~ Never waste a good crisis... ~

10 Laatst bewerkt door sweetheart88 (05-09-2011 14:26)

Frumpje schreef:

je kan ook rietjes of mikadostokjes gebruiken.
of probeer eens via de zoekfunctie.

Maar hier sta je verkeerd. Hier mag je binnenkort je mooie stapel komen tonen.  :D Heb het al gemeld.

Volgens mij zijn rietjes toch niet stevig genoeg...
Ik zou voor safe gaan en kiezen voor dowels..

Jultie schreef:

Ik gebruik altijd maisprikkers voor een stapel van 2 taarten. En 2 vetvrije kartonnetjes tegen elkaar plakken of zo'n goud/zilveren ertussen doen.

Zo doe ik het ook, is het geheel goed stevig en hoef je niet bang te zijn dat er een kitkat breekt of een rietje verbuigt.  :Y
Je kan een lik 1:1 botercreme op de onderste taart doen voordat je de bovenste taart erop zet, dan zit hij gelijk stevig vast en glijdt hij niet.

12

als het een stapel is van 2 hoog, zonder al te veel zware boetseersels op de bovenste taart, dan gebruik ik satéprikkers (waar je vlees of groenten op steekt om op de BBQ te leggen bv). Ik vind de dowels nl. nogal duur en mijns inziens niet altijd nodig. Heb tot nu toe nog geen problemen gehad!

Een dag zonder iets nieuws geleerd te hebben, is een dag niet geleefd!
Brengen jullie ook eens een bezoekje aan mijn blogspot: www.cakechiqueboutique.blogspot.com

13

Je kan als je dowels te duur vind ook een houten stok van een paar mm bij de bouwmarkt halen werkt ook prima...

14

Alleen is bouwmakrt rondhout niet bedoeld voor gebruik icm etenswaren. Maiskolf- of satéprikkers dan weer wel.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

15

Marie-Popo schreef:

Ik vind de dowels nl. nogal duur en mijns inziens niet altijd nodig. Heb tot nu toe nog geen problemen gehad!

Ik heb 20 maisprikkers voor € 1,25 via een webshop gekocht. Dat vind ik zeker niet duur en ik kan er taarten tot ong. 10cm mee stutten.

16

Jultie schreef:
Marie-Popo schreef:

Ik vind de dowels nl. nogal duur en mijns inziens niet altijd nodig. Heb tot nu toe nog geen problemen gehad!

Ik heb 20 maisprikkers voor € 1,25 via een webshop gekocht. Dat vind ik zeker niet duur en ik kan er taarten tot ong. 10cm mee stutten.

Dat valt heel goed mee!
Ik heb Wimton dowels en die waren omgerekend een halve euro per stokje :rolleyes:
Vandaar dus mijn keuze van sateprikkers. De dowels zijn enkel voor een zware taart. Maar wat zijn maisprikkers?

Een dag zonder iets nieuws geleerd te hebben, is een dag niet geleefd!
Brengen jullie ook eens een bezoekje aan mijn blogspot: www.cakechiqueboutique.blogspot.com

17

Maisprikkers zijn veel dikker dan sateprikkers en wat korter. Even een klein stukje eraf en ze zijn net zo goed als de (wilton) plastic dowels.  :Y

Maiskolfprikkers zitten tussen dowels en sateprikkers in. Ik gebruik ze in elke stapeltaart. Maar als ik een taart van 4 of 5 hoog heb gebruik ik de plastic buisjes van Wilton in de onderste laag.

Vlindertje, ik weet niet of je in de buurt van Voorschoten woont, anders kom je er maar een paar halen om te proberen :thumb:

20

Hoi,

bedankt voor de tips allemaal! moet het maar effe proberen dan he! :)

21

@taartjes droom:

Ik woon in nootdorp, dus dat is niet heel erg ver!

wat aardig van je dat ik er een paar van je mag proberen.
wanneer kan ik ze ophalen??

Thanks!!! :Y  :cool:

22

Altijd een kartonnetje onder de te stapelen laag doen, dan steek ik in de onderste laag chocosticks. Dit zorgt ervoor dat je taart niet inzakt. Te koop bij AH. Je kunt ze insteken en dan op maat afknippen met en schone schaar. Chocosticks vind ik wel zo hygienisch, en het is eetbaar dus zit er niemand met een stuk hout in z'n mond. :s
Succes Byjoux

byjoux schreef:

Chocosticks vind ik wel zo hygienisch, en het is eetbaar dus zit er niemand met een stuk hout in z'n mond. :s
Succes Byjoux

Maar als de taart goed gestapeld is zijn de dowels altijd zichtbaar als met bij de 2e laag komt tijdens het aansnijden en worden die er eerst uitgehaald. Dit kan je ook op de gebruiksaanwijzing zetten die je bij de taart meegeeft. Samen met de inhoud en allergie-informatie.  :Y

24

taartjesdroom schreef:
byjoux schreef:

Chocosticks vind ik wel zo hygienisch, en het is eetbaar dus zit er niemand met een stuk hout in z'n mond. :s
Succes Byjoux

Maar als de taart goed gestapeld is zijn de dowels altijd zichtbaar als met bij de 2e laag komt tijdens het aansnijden en worden die er eerst uitgehaald. Dit kan je ook op de gebruiksaanwijzing zetten die je bij de taart meegeeft. Samen met de inhoud en allergie-informatie.  :Y

Ja, idd, ik zeg het er ook altijd bij. En klein zijn de dowels niet dus daar kijk je niet zomaar overheen  ;)

25

nou er staat me nog wat te wachten! hoop dat het niet inzakt!!

ik mag gelukkig bij taartjesdroom wat ophalen om te proberen!!

hihihihihi :Y  :D  :D