1

Onderwerp: Laagje gehard chocolade als vulling, hoe doe je dat?

Hoi,

Een kennis zou haar taart gevuld willen zien met een oa een laagje geharde chocolade. Hoe moet dat? :/

Chocolade smelten en een laagje uitgieten en dan wachten tot het gestold is ofzo?

Ze ziet het graag gecombineerd met botercreme en bosvruchten...
Mij lijkt dat geen geweldige combi maar vooruit...

Ik ben benieuwd!

Groet, Liesa

2

Re: Laagje gehard chocolade als vulling, hoe doe je dat?

Wil ze het echt chocoladereep hard, zeg maar? Dan zou ik het inderdaad smelten, gieten en laten afkoelen. Maar het lijkt mij ook niet echt super voor in een taart.

En anders misschien opgeklopte ganache als vulling?

Don't just dream your life, but live your dreams too!

3

Het kan wel, maar dan moet je geen dikke laag doen. Je kan het heel dun smeren als boter op een broodje zeg maar en dat je dan je biscuit er nog doorheen ziet. Of (wat ik zelf meestal doe) met een lepel de gesmolten chocola in sliertjes over je biscuit laten druipen dat je meer een soort rastertje krijgt. Dan is het later nog te snijden. Een dikke laag druk je door je biscuit heen en dan gaat je taart stuk.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

Ik heb het een tijd geleden ook een keer in een taart gedaan.

Chocola smelten, in een snoepzak puntje eraf knippen en een soort spinnenweb maken.
Het stolt heel snel.

Ik had in combi met choco mouse en kersenvlaaivulling.
Iedereen vond het erg lekker..

5

Je kan mss ook van die plakjes ontbijtchocolade kopen, die je op de boterham kan doen (weet wel niet of ze die in NL hebben). Die zijn heel dunnetjes en perfect geschikt want gemakkelijk door te snijden.

Een dag zonder iets nieuws geleerd te hebben, is een dag niet geleefd!
Brengen jullie ook eens een bezoekje aan mijn blogspot: www.cakechiqueboutique.blogspot.com

6

Superbedankt meiden!
Dat met zo'n rastertje ga ik denk ik maar doen!
Blij met jullie advies

Liesa

7

Ja chocolade smelten en dan met een spuitzakje een raster maken! Heb ik ook een keer gedaan en dat is goed te snijden en heel lekker. Ik heb m gecombineerd met mokkacreme en dulce de leche   :9