Onderwerp: dikte fondant/marsepein
als ik me fondant uit rol en op til gaat het altijd een beetje scheuren... dan is tie dus te dun...
hoe dik moet het nu een beetje zijn om dit te voorkomen maar dat het niet heel zoet of een te dikke laag wordt??
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » dikte fondant/marsepein
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
als ik me fondant uit rol en op til gaat het altijd een beetje scheuren... dan is tie dus te dun...
hoe dik moet het nu een beetje zijn om dit te voorkomen maar dat het niet heel zoet of een te dikke laag wordt??
Mijn ervaring is dat als je net begint je je nog niet al te veel zorgen moet maken over 'te zoet' of 'te dikke laag'
Rol je marsepein uit op ongeveer 4 mm dik, dat is best een dikke laag.. lukt het dan nog niet laat je hem de volgende keer iets dikker.
Als tijdens het rollen de marsepein al scheurt op de randjes moet je trouwens nog iets langer de marsepein kneden voor je hem uitrolt..
Als tijdens het rollen de marsepein al scheurt op de randjes moet je trouwens nog iets langer de marsepein kneden voor je hem uitrolt..
Of niet te hard duwen op je roller. Ik was vaak te ongeduldig en duwde dus eigenlijk de lap kapot
ja dat heb ik zelf ook gehad! hihi
maar fondant droogt wel sneller uit als marsepein heb ik begrepen. dus volgende taart word voor mij met marsepein proberen
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » dikte fondant/marsepein