1 Laatst bewerkt door mitsey (04-09-2011 21:55)

Onderwerp: lievelingstaart frobeldag

Dat is in Hengelo deze cheesecake taart

http://img204.imageshack.us/img204/8528/dsc01906l.jpg

2

Re: lievelingstaart frobeldag

Ziet er erg lekker uit

ziet er heerlijk uit :thumb:

als jij het met plezier hebt gedaan ,is het altijd goed

4

Dat ziet er lekker uit, ben gek op aardbeien  :Y

OOohh die ziet er zalig uit. Heb je misschien een recept of is die top secret  :cool:
Dit zijn meer MIJN soort taarten :Y

6

Mmmm hij ziet er heeeerlijk ui!!!!!!!!

Inderdaad, receptje?! :D

7

Hmmmm, toch maar eens een keer weer langskomen op zo'n frobeldagje in Hengelo :9  :9  :9

Al mijn creaties nu ook online te zien op mijn vernieuwde website: www.taartenmiep.nl

8

Met het recept van Nigella? Die is echt superlekker :Y

Official Wilton Method Instructor.Kijk voor al je bakingrediënten, taartdecoratie-materialen en voor leuke workshops op www.debakwinkel.nl

9

san 1981 schreef:

Mmmm hij ziet er heeeerlijk ui!!!!!!!!

Inderdaad, receptje?! :D

CHEESECAKE
Benodigdheden:
6 pakjes Monchou (kamertemperatuur)
1 zakje vanille suiker
3 eieren
1 pak bostognekoeken
20 gr. bloem
170 gr. fijne suiker
75 gr. Blueband
doosje AH fuit (vriezer) b.v. frambozen of verse aardbeien  :)

Bereiding:
Vet een springvorm met boter.
Verkruimel alle bostognekoeken (keukenmachine) en doe ze in een schaal. Smelt de Blueband (magnetron) en roer deze door de kruimels.
Dan verdeel je het mengsel over de taartbodem.

Verwarm intussen de oven voor op 140 graden.

De pakjes monchou met vanille suiker, bloem en fijne suiker in mixer mengen terwijl je de 3 eieren toevoegt. Mix dan een paar minuten tot een gladde massa ontstaat. Dit mengsel dan over de bostognebodem gieten.

De taart op 140 graden 25 minuten, dan 160 graden 25 minuten. Let wel, iedere oven is verschillend, de bovenlaag moet iets verkleurd zijn en het midden moet zich ook wel 'gezet' hebben. (Als prikker er droog uitkomt is o.k). Bovenkant dus niet te bruin.
Cheesecake goed laten afkoelen, dan de koelkast in. Ik haal de ring er dan al wel af.
Voor het serveren even op een mooi bord en de bevroren vruchten erover verdelen. Laat de Cheesecake even op temperatuur komen zodat de vruchtjes kunnen ontdooien.

SUCCES!!!

10

oeehhhh, bedankt!!!!

Ik heb vandaag de caramel shortcake gemaakt, dit word de volgende op mijn recepten lijstje!!

Zou hij ook lekker zijn met een "gewone " bodem van suiker/boter en zelfrijzend bakmeel? ik ben niet zo heel dol op bastogne koeken :o .. Of is het juist een goed geheel qua smaak met de bastogne?