1

Onderwerp: Brownie zo èèn heb je nog nooit geproefd.

Heel iets anders dan wat we hier normaal maken maar toch heel erg lekker.
Ik heb tot nog toe iedereen die bij mij brownie gegeten heeft verslaafd gemaakt haha.
Zoals je ziet is hij heerlijk smeuig van binnen en niet van die droge kuch die je soms koopt.
Nee als je hieraan begint kun je niet meer stoppen tenminste als je niet meer vol zit want na een klein stukje kun je niet meer want het is wel erg machtig.
Het is een recept wat ik gekregen heb op een workshop en ik ben er blij mee want zo'n recept vind je niet snel meer.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-EHPUXOEP-D.jpg

2

Re: Brownie zo èèn heb je nog nooit geproefd.

ziet er heeeerlijk uit!!!
Ik ben nu wel benieuwd naar dat recept...dus als je het wil delen..??!! :D  :D

3

Oohhww lekker!! Ben nu wel erg benieuwd naar het recept!!

Ja men zegt dat het dom is om het te delen maar zo ben ik niet dus ik geef het jullie graag maar dan wel even het resultaat laten weten hè  :)

Komt ie maar ik neem altijd het dubbele recept in een vierkant bakblik van 24 cm

Hier even het enkele recept dus voor een bakblik van 12 cm.
Schrik niet want het is een regelrechte dikmaker haha.

200 gram pure chocolade, 250 gram roomboter, 350 gram suiker, 4 eieren, 40 gram cacaopoeder, snufje zout, 170 gram bloem en ½ theelepel bakpoeder.

Verwarm de oven voor op 160 graden, smelt de chcocolade samen met de boter au bain marie.
Doe de suiker, eieren, cacao, bloem, zout en de bakpoeder in een kom en mix het samen met het chocolade mengsel tot het homogeen is, daarna 50 minuten in de oven.

Succes en ik hoor graag of het gelukt is

dollelollypop schreef:

Ja men zegt dat het dom is om het te delen maar zo ben ik niet dus ik geef het jullie graag maar dan wel even het resultaat laten weten hè  :)

Komt ie maar ik neem altijd het dubbele recept in een vierkant bakblik van 24 cm

200 gram pure chocolade, 250 gram roomboter, 350 gram suiker, 4 eieren, 40 gram cacaopoeder, snufje zout, 170 gram bloem en ½ theelepel bakpoeder.

Verwarm de oven voor op 160 graden, smelt de chcocolade samen met de boter au bain marie.
Doe de suiker, eieren, cacao, bloem, zout en de bakpoeder in een kom en mix het samen met het chocolade mengsel tot het homogeen is, daarna 50 minuten in de oven.

Bedankt :thumb:  Ik ga het voorlopig nog even niet maken want ben zwaar op dieet , maar  als het zover is laat ik het je zeker weten! Thanks! :)  :)  :)

6

Mmm ziet er heerlijk uit!
Hier ook aan de lijn, maar hou m in gedachten, bedankt!

Ja als je aan delijn bent moet je dit zeker niet maken haha dat zal je dieet geen goed doen.

Check! Recept genoteerd voor als ik alle zwangerschapskilo's ooit eens kwijt ben :D

9

Oeh lekkerrrr!

"Beauty is in the eye of the beholder"
                            Lieve groetjes, Miranda (Mirzan)

10

Ik ga hem zeker proberen van de week thanks voor het delen  :thumb:

Groetjes chantal

herinner het verleden, koester de toekomst maar geniet vandaag

11

Ziet er heerlijk uit! Zo horen ze ook te zijn!  :9

(als je heel lief bent, maak je effe een topic in het recepten-rubriek)

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

12

dollelollypop schreef:

Oohhh heerlijk!!! Super dat je het recept wil delen....zodra ik deze gemaakt heb zal ik hem zkeer showen!!!!!! Thnx!!! :D

13

oeps, mijn reactie staat nu ergens tussen het recept haha...
Ieg nogmaals bedankt!

14

Dank je voor het delen. Dit wil ik maken voor mijn Taarten Fair a.s. vrijdag. Wat voor suiker gebruik je bij brownies? Bruine basterd of gewoon rietsuiker?

groetjes,
monique

Jouw taart is goud waard...
dus bak eens voor A Sister's Hope t.b.v. borstkankeronderzoek.

15

Ziet er lekker uit! Ik gebruik altijd het recept van Nigella Lawson met stukken witte chocolade ipv noten, is mijn ultieme never-fail recept. Met minimale inspanning een geweldig resultaat, daar hou ik van  ;)  Als er interesse in is kan ik hem wel toevoegen bij de recepten?

Ik gebruik altijd gewoon rietsuiker voor de brownie.
Ik weet niet eens hoe ik een topic bij de recepten moet neerzetten?

17

Owww deze choc-a-holic heeft zo'n spijt van alle kilo's die ze nog kwijt moet want nu kan ik deze verleiding niet maken  :s

It's just a piece of cake

18

Ziet er super lekker uit! Die ga ik zeker een keer proberen!

19

o ga het NIET maken,sla het wel op,vanmiddag naar de dieetiste geweest,me schildklier werkt net iets te langzaam,geen medicijnen maar wel 14 dagen heel streng dieet om uit te proberen want groei te snel  :(  dus kijk wel kwijlend naar de foto's  :lol:  :lol:  :lol:
grt Carla

20

Dus dit recept is voor een vorm van 12 x 24 cm?
Ik ga hem van de week eens proberen, klinkt heel erg lekker!

Dank je wel  :Y .

Hallo

Nee nee dit is een recept voor 12 bij 12 cm ik maak zelf altijd het dubbele recept voor een 24 bij 24 cm bakblik en geloof me hij is enorm goed.

Ik heb het zelf ook aan mijn schildklier Carla dus ik weet wat voor een ellende het allemaal is maar goed dat mag ons er niet van weerhouden zo af en toe onszelf eens te verwennen.
Niet teveel natuurlijk maar deze moet je echt een keer geprobeerd hebben.

22

Bedankt, maar ik snap het niet... dan moet je toch alles x 4 doen?  :think:

Sorry  :o  je hebt gelijk het 12 blik was geen 12 blik maar een een 18 bij 20 cm blik.
Ik heb het even nagemeten.
Maar voor het 24 cm blik ( die ik dus altijd gebruik ) heb je het dubbele recept nodig.
Goed opgelet hoor en het spijt me als iemand al het verkeerde blik gebruikt heeft.

24

Ik heb hem vandaag gemaakt :(
Na 50 min op 160 graden(hetelucht) heb ik hem uit de oven gehaald en zag er goed uit.
Toen ik hem stortte brak hij helemaal door de zwaarte van het beslag........hij was nog lang niet gaar van binnen.
Alleen de randen waren goed en de rest was net zoals voor die 50 min.
Heel erg jammer want ik had er echt zin in.

De volgende keer maar op een hogere temperatuur bakken en dan maar in de gaten houden hoe lang die dan moet.

--> ik denk dat ik al weet wat er fout is gegaan. Die 50 min is natuurlijk voor 1x het beslag  :grr:  :grr:  :grr:
@ Dollelollypop
kan je mij mss vertellen hoe lang die dan in de oven moet als je het dubbele recept (24 cm) neemt. Doe je dan ook de dubbele tijd???

Groetjes Marianne

25

Goed dat ik dit nu lees. Heb net de dubbele portie gemaakt en de tijd ingesteld op 50 minuten. Ik zal het in de gaten houden. 15 minuten extra?
De schaal 30 x 26 past net in de combi oven dus dat is toch altijd wel opletten.

wordt vervolgd...
monique

Jouw taart is goud waard...
dus bak eens voor A Sister's Hope t.b.v. borstkankeronderzoek.