26

Re: eieren in heet water, eiwit stolt...........

etmc schreef:

Ja maar volgens mij bewaren de meeste mensen hun eieren gewoon in de keuken.
Las laatst ook ergens dat je eieren niet in je koelkastdeur moest bewaren ivm temperatuurschommelingen en dat was niet goed voor je houdbaarheid van je eieren

Ja precies en daar is het dan gemiddeld tussen de 20 en 25 graden.
Daar moeten mensen écht rekening mee houden.
En van die koelkast deur... daar is ook niet over nagedacht door fabriekanten eigenlijk... Stom eigenlijk he? Haha!

Groetjes!

27

ik  bewaar ze in het doosje in de groentela altijd al gedaan, zou niet weten waar ik ze anders neer zou moeten zetten.

Maar goed probleem opgelost ;-)

28

etmc schreef:

Supermarkt is 15 graden je huis rond de 23...

Mijn huis is constant op 19 graden...dus ook niet echt warm..... ;)

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

29

Soms staan er in de supermarkt van die kartonnen rekken waar dan boter in staat. Vloeibaar en margarine. Deze is dan in de aanbieding en staat niet in de koeling. Vond ik eerst ook vreemd omdat (bijna) iedereen toch zijn boter in de koelkast zet? Maar dat heeft er toch wel mee te maken dat het in de supermarkt toch wel fris is, zeker bij de zuivelafdeling. En het staat er nooit lang, denk ik, net als mijn eieren. Ik koop zeker elke 2 á 3 dagen een nieuwe doos  ;)

Ik weet nu dus niet wat beter is. Eieren constant op kamertemp of eieren in de koelkast met dus schommelende temp  :think:  :)

30

Mij is vroeger ook geleerd op school dat je eieren dus beslist niet in de koelkast moet bewaren. Volgens mij had dat te maken met het feit dat het ei dan meer vocht verliest, dan wanneer het op kamertemperatuur wordt bewaard. En wat het bakken betreft, is mij door mijn moeder vroeger altijd geleerd om het ei niet boven je beslag kapot te tikken, maar altijd in een apart kommetje. Mocht er onverhoopt een slecht ei tussen zitten(rot, of met veel bloed) dan is niet gelijk je hele beslag naar de maan. Eieren uit de supermarkt worden in de fabriek overigens eerst bekeken met een lampje of iets dergelijks zodat ze binnen in het ei kunnen kijken of het ei wel van goede kwaliteit is. De boer heeft deze aparatuur natuurlijk niet, dus de kans op een slecht ei is daar wel iets groter.

31

:think: zijn er fabrieken dan die eieren maken?? Alle eieren komen van kippenboeren hoor :Y  ;)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

32

Carien schreef:

:think: zijn er fabrieken dan die eieren maken?? Alle eieren komen van kippenboeren hoor :Y  ;)

Nee hoor eieren komen van de kippen. niet van de kippenboer. Alleen die kippen lopen bij de boer, of zitten in een legfabriek. :)

33

...... een legbatterij  ;) ..... waar een kippenboer de baas is :Y   ;)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl