1

Onderwerp: Biscuit maken met keukenmachine en dan eerst de eieren mixen??

Hoi allemaal,

Twee maanden geleden heb ik een keukenmachine (philips robust) gekregen voor mijn verjaardag, speciaal om ook biscuitdeeg mee te kunnen maken. In de gebruiksaanwijzing staat ook dat dit kan met dit apparaat. Maar....

Sinds ik mijn biscuitdeeg maak met met m'n keukenmachine wordt het maar niet hoog. In de gebruiksaanwijzing staat dat je de stamper erin moet laten, dit heb ik geprobeerd en dan komt er helemaal geen lucht bij dus dat doe ik niet meer. Ook voer ik de stand van de oven al op maar dit werkt ook niet.

Heeft iemand een idee hoe dit zou kunnen komen? En dan nog iets anders... ik heb de laatste keer eerst de eieren gemixed en na 8 minuten de mix er bij gedaan. Hier werd het wel wat luchtiger van, doen jullie dit ook wel eens?

2

Re: Biscuit maken met keukenmachine en dan eerst de eieren mixen??

Ik doe altijd de eieren, mix en het water in de kom en dan met de balongarde alles 7 min. op de hoogste stand en dan nog eens 2 min. op de laagste.
Bakken doe ik op 170 gr. (constante temp.)

Joyce
Beter 1 taart in de mond dan 10 op de grond :) ! https://www.facebook.com/lekkersvansjois

3

Dat is een keukenmachine.............geen mixer volgens google..........zitten er wel gardes bij?

Je krijgt er dus denk ik helemaal geen lucht in geklopt, dus zal het lastig zijn een goede biscuit te bakken...

4

Ja klopt het is een foodprocessor!  Er zit wel een ballonklopper bij. In de beschrijving staat dat je die voor het biscuit moet gebruiken. Ik heb nu de stamper uit de deksel gehaald zodat er wel wat lucht in kan komen, maar ik blijf het lastig vinden. Als ik de eieren eerst klop gaat het al een stuk beter, maar ik ken eigenlijk niemand die dit ook zo doet, dus vraag ik me af of dit wel een goede manier is.

Bedankt voor jullie reactie!

5

Ik heb ook een keukenmachine van Philips.
Idd ballonkloppers voornbiscuitdeeg.
Ballonkloppers zijn gewoon afgebroken, machine werd loeiheet..ervstond in handleiding dat mixen voor biscuitdeeg tussen90 en 180 minuten duurt...niet dus..dus doordatnik hem 10 minuten liet gaan ging dat niet goed...ik had hem tweedehands en gebruikmhem nu als keukenmachine en mix met handmixer..gaat perfect.

Ik heb t idee dat een keukenmachine gewoon niet zo geschikt is voor biscuitdeeg en bakken...ongeacht wat handleiding zegt..

Grtls Irene
Ik ben niet gestoord, ik ben mentaal hilarisch!!

6

Oh echt waar Ilucya? Wel vreemd als de handleiding dat wel zegt. Je bedoelt denk ik 90-180 seconden toch? Dat staat er bij mij ook bij. Mijn klopper is verder wel heel erg stevig dus ik ben niet bang dat het afbreekt.

Maar heeft iemand eerder als eerst alleen de eieren gemixed en dan pas de rest? Bij mij werkte het opzich wel goed...

Ik heb een kkenwood, dus ia wel anders, maar ik mix altijd eert de eieren en het water ongeveer 30 seconden op de hoogste stand voordat de mix erbij gaat. Bij mij lijkt het luchtiger....

8

Ik heb ook pas een Kenwood Patissier en tot mijn verbazing werd mijn biscuit minder luchtig en minder hoog dan met de gewone handmixer. Sindsdien doe ik ook eerst de eieren even op de hoogste stand luchtig kloppen en dan pas de mix erbij. De biscuit is wel luchtiger en hoger nu dan eerst.
Raar he, heb je een Kennie en is het resultaat minder luchtig en minder hoog dan met je handmixer.

Mijn faceboekpagina met mijn taartjes
http://www.facebook.com/pages/Home-made … 1595328591

9

Ik heb de keukenmachine van de Lidl, de goedkope en simpele versie van de kitchenaid zeg maar.
Ik leg de eieren eerst een minuut of 10 in lauwwarm water. Ook het water wat ik gebruik is lauwwarm. En dan gewoon alles tegelijk in de kom, 8 minuten hoogste stand, 3 minuten lagere stand en prima. Ik gebruik de "garde" die erbij zit.

Is dit (www.) philips.nl/c/keukenmachines-en-mixers/robust-collection-1200-w-hr7781_00/prd/nl/ de keukenmachine die jij hebt? Met zo'n machine kan je geen echt luchtig beslag krijgen  :s

10

Ik heb hetzelfde probleem. Hoera een Kenwood maar nee.
Eerst mooie luchtige maar toch stevige kapsels. Nu waterige biscuit en brokkelige te luchtige kapsels.
Ik heb de helft mix dan met de handmixer.
Warme of koude eieren, garde of driehoek haak
Hard of zacht mixen het maakt allemaal niks uit.

11 Laatst bewerkt door Vanessa81 (05-09-2011 20:22)

Ik heb ook een Kenwood.
Ik leg ook eerst de eieren in heet water (5 a 10 minuutjes) en klop ik ze op de hoogste stand (weeg dan intussen mijn mix etc) en dan doe ik de rest erbij en mix 8 min. op de hoogste stand en 2 min. op de laagste.
Maar het kan ook liggen aan de hoeveelheid mix je gebruikt, want bij mijn bakvorm van 25 cm word mijn kapsel ook niet zo hoog als ik alles volgens het tabel van dit forum afweeg. Want als ik mijn bakvorm van 17,5cm vul pak ik altijd de hoeveelheid van een vorm van 20cm en dan word ie echt goed hoog!! Of het ligt aan mij :lol:
Moet het alleen nog ff testen met de 25cm vorm ;)