1

Onderwerp: Low budget

Ik ben gevraagd om voor op school een workshop lolliekoekjes maken te verzorgen. Het budget is minimaal, dus ik ben opzoek naar ideeën.  Het gaat om kinderen tussen 4 - 9 jaar in drie groepen van 15.

Vormpjes ed heb ik, net als een ruime voorraad kleurstoffen.

Ik maak de koeken van te voren en dan kunnen de kinderen deze versieren. Voor het versieren maak ik glazuur van poedersuiker en ik wil verschillende kleuren suiker maken. Hebben jullie misschien nog leuke ideeën?

Een aantal kinderen mag geen suiker. Voor hen maak ik suikervrije koeken en ik heb nog ouwel liggen, maar verder dan rozijntjes of noten kom ik niet...

Groetjes Myrna

2

Re: Low budget

smarties, hagelslag,  snoepkettingen kapot maken en los gebruiken:)
Ik zou zeggen loop even langs de snoepjes afdeling.

3

Alle mogelijke sprinkels van Dr.OEtker, ook van andere merken, bijvoorbeeld bij Xenos hebben ze nogal eens wat.

Tja, suikervrij is moeilijker. Dan kom je inderdaad op gedroogde vruchtjes/rozijnen, noten en dergelijke uit. Kunt ook een suikervrije chocoladereep schaven.
En suikervrije chocolade smelten ipv de glazuur, want die mogen ze natuurlijk ook niet.

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

4

Dank voor jullie tips

Pietje schreef:

smarties, hagelslag,  snoepkettingen kapot maken en los gebruiken:)
Ik zou zeggen loop even langs de snoepjes afdeling.

Dat ga ik zeker doen, dank je wel

Ik zal eens kijken of hier in de buurt een Xenos is. Voor de sprinkels bij de supermarkt ben ik na potje voor 1/4 door m'n budget...

Suikervrije chocola, daar had ik nog niet aan gedacht  :thumb: Ik zat te denken aan honing of rijsstroop.

Groetjes Myrna

5

honing zit bomvol suiker en rijsstroop ook...dus niet zo goed plan voor suikervrije...G toch naar supermarkt en kijk in schap van suikervrije producten je zult verbazen hoeveel er liggen wellicht doet je idee op daar in supermarkt wat je gaat maken

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

6

Cupla schreef:

honing zit bomvol suiker en rijsstroop ook...dus niet zo goed plan voor suikervrije...G toch naar supermarkt en kijk in schap van suikervrije producten je zult verbazen hoeveel er liggen wellicht doet je idee op daar in supermarkt wat je gaat maken

Het suikervrije is vrij van geraffineerde suikers, natuurlijke suikers zoals uit honing mogen wel. Het gaat in er in deze om dat de ouders niet willen dat de kinderen chemisch bewerkte producten krijgen... Ik zal eens bij het suikervrije schap kijken.

Groetjes Myrna

7

Wat ook leuk is.
Met koko's brood. Hier met kleine vrompjes figuurtjes uitsteken.

8 Laatst bewerkt door Mirjam5 (06-09-2011 08:35)

Bij jamin hebben ze los snoep waarbij ook suikervrij is. Die kan je dan zelf scheppen in verschillende soorten en kleurtjes.

edit: ik zie nu dat ze geen suiker mogen omdat het bewerkt is. Dan kan je die suikervrije snoepjes en suikervrije chocola en het hele suikervrije schap wel vergeten. Dat zijn allemaal zoetstoffen en dus veel chemischer dan gewone suiker! Het enige wat je dan nog kan proberen is bij de natuurwinkel. Wel een stuk duurder natuurlijk.
en oh ja: die kleurstoffen kunnen dan ook niet.
en mogen ze dan wel witte bloem? Anders kan je die koekjes nog van volkorenmeel maken. Alleen hoe je de versiering dan moet opplakken...... met honing plakt het wel, maar het blijft dan ook wel superplakkerig natuurlijk..... :s
Misschien hebben die ouders zelf nog goeie tips hoe ze dat zelf thuis doen.

edit2: en dan blijft het dus ook niet meer low budget........ :nooo (Ze maken het je wel lekker moeilijk ;) )

If life gives you lemons, make lemoncurd.