1

Onderwerp: misschien een hele domme vraag...

Zoals ik al zei, waarschijnlijk een hele domme vraag..
Misschien ligt het antwoord erg voor de hand, maar ik zie hem niet.

Hoe maak je dat patroonje zo mooi op de zijkant van een taart, net alsof het een kussenpatroon is ( van die ruitjes) met de parels in de hoeken?

Alvast bedankt!

2

Re: misschien een hele domme vraag...

Is absoluut geen domme vraag hoor. :nooo  Ik heb er zelf ook mee gelopen. Maar nu heb ik een matje waar dit patroontje in zit die je dan zo tegen de zijkant aan kunt duwen. Er zijn vast nog meer dingen die je kunt doen maar ik heb zo'n matje. :D

Groetjes Puck

3

Je staat hier alleen niet goed ;)  dus ik ga je even melden

4

ik heb het een keer met een geodriekhoek gedaan. Zo kan je mooi telkens de juiste hoek bepalen.
Vervolgens drukte ik gewoon de zijkant van de geodriehoek in de taart en dan heb je hetzelfde effect. Kost alleen natuurlijk wel wat meer tijd ;)

ook ik heb nu een eigen site, lekkere keek

5

Move to ~> Decoreren

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

6

Het dingetje dat je zoekt heet een patchwork diamant cutter als ik het goed heb. Te koop in de webshop!

7

Het matje waar Prinses013 het over heeft is wel de gemakkelijkste en mooiste oplossing op dit moment, werkt beter dan de patchworkcutter  :Y

Helaas wel even uitverkocht op dit moment  :/

http://www.deleukstetaartenshop.nl/gere … -5155.html

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

8

Bommeltje schreef:

Het matje waar Prinses013 het over heeft is wel de gemakkelijkste en mooiste oplossing op dit moment, werkt beter dan de patchworkcutter  :Y

Ahhhh, die ken ik helemaal niet! Komt het er dan net zo duidelijk in als met de patchwork cutter? of rol je het nog even na met het wieltjes-tooltje?

9

ooh ja zie het, nu maar even proberen met een geo dan.
Mijn dochtertje is nl zaterdag jarig dus ben erg last minute bezig met een taart :)

In ieder geval bedankt voor de reacties!!!

waar woon je. misschien kun je een patchwork of matje lenen van iemand. Ik zit in Roosendaal en heb de patchwork, die mag je wel lenen.

11

Biggeltaart schreef:
Bommeltje schreef:

Ahhhh, die ken ik helemaal niet! Komt het er dan net zo duidelijk in als met de patchwork cutter? of rol je het nog even na met het wieltjes-tooltje?

Nog even na-rollen  :Y  Maar dat doe ik met de patchwork cutter ook!

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

12

Ik woon in purmerend, dus is wel ver dan, maar heel erg bedankt!
Denk dat het met de geo wel gaat en morgenochtend ook nog even dus dat moet wel lukken! .... hoop ik  :D

Ik heb het mijn eerste keer gewoon met een mes gedaan.
Op gevoel er zachtjes in drukken(niet snijden). 2 of 3 cm verder de volgende "snee" zetten. De ruit maken door deze ook de andere kant op doen.
Wel even wat werk,maar zeker niet minder mooi.
Ook kwam ik beter uit dan met de patchwork cutter!(inmiddels in mijn bezit).

14

Daar is dus gewoon een tooltje voor voor de leuke ruitjes.............
Wist ik ook niet, dus weer wat geleerd.
Gelijk maar even eentje besteld kan ik gaan oefenen.
Het is wel verslavend allemaal  :Y