Onderwerp: Eerste keer taart maken na workshop, hulp gevraagd.
Een aantal weken geleden heb ik een basisworkshop taartmaken gevolgd. Door alle drukte is het er nog niet van gekomen om een taartje te maken. Nu ga ik aankomende maandag avond bij een vriend op visite die een aantal maanden geleden zijn eerste kindje heeft gekregen. Nu leek me het leuk om een zelf gemaakt taartje mee te nemen voor bij de thee (geen koffieleut, haha)
Nu weet ik dat je je biscuit eerst goed moet af laten koelen en het liefst niet dezelfde dag moet gebruiken omdat hij dan te vers kan zijn voor het snijden. Kan ik die dan morgen maken en maandag vullen, afsmeren en bekleden?
Zoja hoe bewaar ik het kapsel dan het beste?
Ik heb een bakblik aangeschaft van 25 cm doorsnee en 7.5 hoog. Ik vind dit meteen een beetje groot om mee te nemen. Nu heb ik ook nog een springvorm van 20 cm en 5 of 7.5 cm hoog. Kan ik die hier ook makkelijk voor gebruiken? Doe je dan bakpapier op de bodem of helemaal insprayen met de spray van dr.oetker?
Nu heb ik een zak van funcakes biscuit mix die ik ervoor wil gaan gebruiken. Maar ik zoek nog een lekkere en vooral makkelijke vulling. iets met chocolade en/of amaretto? Iemand tips? Wil hem 2 x doorzagen.
En waar zou ik het eventueel mee kunnen afsmeren? (iets anders dan botercreme)
Hopelijk kunnen jullie me helpen met advies en tips