Onderwerp: Nog een prinsessentaart, maar dan weer anders...

....gelukkig. Vind het namelijk niet echt leuk om 2 x dezelfde taart te maken. De opdrachtgeefster wou graag dezelfde taart als die ik voor mijn dochter had gemaakt. Ze was alleen wat laat met bestellen (3 dagen geleden...) dus kon ik geen tiara meer maken. Daarom werd het een kroontje. Hij moest verder eigenlijk hetzelfde zijn maar na een mailtje van  mijn kant was het toch niet zo heel erg als hij iets anders zou zijn...naja genoeg gepraat. Hier komt ie:

http://img221.imageshack.us/img221/4843/dsc0001kopietz.jpg

Groetjes Simone

2

Re: Nog een prinsessentaart, maar dan weer anders...

Heel gaaf!!!

Grtls Irene
Ik ben niet gestoord, ik ben mentaal hilarisch!!

Wat een lief taartje.

Misschien wat puntjes van verbetering.
Ik vind t kroontje heel erg dik, kan misschienw at dunner, als je er wat tylose door doet blijft hij beter staan.
Ook lijkt t een beetje of de letters zijn uitgelopen?(maar ja wat wil je ook met dit weer..... :rolleyes: )

Hallo,
Dank jullie voor julie reacties, die kroon was idd dikker dan dat ik normaal doe. Eigenlijk heb ik dat gedaan omdat ik dacht dat hij dan steviger zou zijn, ik had maar zo weinig tijd. (heb er wel tylose door gedaan) maar volgens mij had ik hem beter dunner kunnen doen en was hij dan nog harder geworden.
Die letters was ik ook niet zo blij mee, was echt een kriem. Ik heb van die tappits en ik druk nu het fondant erin en doe hem even in de vriezer en haal het er dan weer uit. De ene x  gaat dat beter dan de andere keer.
Iemand nog tips hoe je dat mooi kan krijgen (die letters) ik druk het ook wel eens gewoon in fondant, met tylose en snij ze dan helemaal uit. Werkt opzich ook wel goed....maar als iemand nog tips heeft...

Groetjes Simone

5

Ik denk inderdaad ook dat je kroontje steviger was geworden als je het dunner had gehouden. Dan droogt het sneller en wordt het steviger.
Die letters..... gaat bij mij ook niet altijd even goed moet ik zeggen....
Wat bij mij het beste werkt is inderdaad fondant met tylose, en dan het liefst geen 'verse' maar liever al van een paar dagen oud. Dun uitrollen en even laten liggen, dan je tappits inpoederen met maizena (geeft niet zoveel vlekken als poedersuiker  ;) ) en uitsteken maar.

Ondanks het weer is het wel een hartstikke leuke taart geworden!!  :thumb:  :thumb:

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!