Onderwerp: Schoenzolen onder mijn biscuit! Help
Ik heb al een aantal biscuit cake's gebakken, maar gebeurd er bij mij iets wat ik niet terug lees op het forum (alle biscuit problemen doorgelezen)
Ik gebruik niet de funmix, maar het recept:
5 eieren (kamer temperatuur of ietsje warmer)
150 gram suiker
1 zakje vanille suiker
125 gr bloem
25 gr maizena
snufje zout
Eieren en de suiker 10 á 11 minuten keihard met de hand geklopt, mooie schuimige massa, de rest er rustig doorgeklopt, ziet er fantastisch luchtig uit, in een bakvorm (baksteen vorm of rond)
En meteen de oven in op 170 graden (voor verwarmd) voor een minuut of 30 en niet 40 want de oven lijkt wat harder te gaan.
Na 30 minuten lijkt hij helemaal net goed gaar te zijn, breinaald komt er droog uit, maar nu blijkt, als ik de volgende dag de biscuit snij, dat de onderkant van mijn 'goudstaaf' een hele harde taaie bleke oneetbare laag heeft (van een halve centimeter meestal). Die kan ik er wel gemakkelijk vanaf trekken zodat ik de rest heel goed kan gebruiken, maar het verminderd aanzienlijk z'n hoeveelheid, wat heel jammer is. De kwaliteit van de hele biscuit verder is geweldig.
Heeft iemand enig idee waardoor deze taaie schoenzool zich vormt? Of er truukjes zijn om dit te vermijden? Of heeft iemand hier wel eens mee te maken?