51

Re: Stroopwafelmix hoeveelheden

Ik ben vandaag dus heel stoer begonnen !
Een foutje.. water vergeten .. maar lees hier dat het niet veel uitmaakt..
Komt wel goed met de vulling :)

Suuz, heb dus ook maar twee vormen van 20cm gepakt en daarna maak ik wel de bol vorm. Deze is 1,5 liter, maar als ik zie hoe de twee vormen in de oven nu rijzen! dan is de 500gr mix/250gr boter zat.

Straks nog de giant cupcake vorm gebruiken. Deze hebben een inhoud van 1,3 en 1 liter. Denk dat ik de mix voor 750gr-375 boter gebruik.. lijkt me zat.. :)

Even kijken hoe lang je moet wachtne voor je de oven opent.. min 30 min lijkt mij?

52

tjonge wat een vakjargon komt me hier om de oren vliegen! (tja beginner hier) het klinkt allemaal super proffesioneel, ben heel benieuwd naar de resultaten. ;)

Life is what happens to you, will you'r busy making other plans...

53

En????..... :)

Grtls Irene
Ik ben niet gestoord, ik ben mentaal hilarisch!!

54 Laatst bewerkt door Marco (07-09-2011 12:03)

Starshine. Welnee joh.. ik ben ook nog redelijk vers hoor.. gewoon veel hier rondkijken, vragen, proberen en je weet wat er bedoeld wordt :) Er zitten hier zoveel mensen die dingen maken waar mijn mond open van blijft vallen.. zo makkelijk vind ik het niet.... boetseren is niet aan mij besteed.

Het resultaat:
Nou het was zweten.. ook letterlijk want het was echt een te warme dag om binnen te zitten!

Ik heb op aanraden van Suikertaart Suuz twee ronde vormen van 20cm gebakken. Deze elk in tweeen gesneden. Daarbij nog de bolvorm.

De gewone ronde waren prima en snel gaar. De bol vorm was lastiger gaar te krijgen. Deze had ik tegelijk met de giant cupcake vorm in de oven staan. Ook die gingen niet zo vlot. Onderin leek hij nat te blijven.
Ik heb hem wat langer laten staan en toen uit de vorm onderste boven nog eventjes zo in de oven gehad. Dat leverde een goed resultaat. Het biscuit was een paar cm over de rand heen gekomen en wat droog en zelfs wat donker. Maar dat maakte niet uit want hij was toch te breed op dat punt. Ik heb er twee cm of zo vanaf gesneden. Dit sloot precies aan op de ronde biscuits.
Alles gevuld met Dulche en vanille bc.

Toen kokos kleuren.. 1L emmertje van yoghurt gevuld met paar scheppen cocos, dan kleurstof verdunt met beetje water en een pipetje tegen de zijkant van het emmertje gedruppeld, deksel erop en schudden of je leven er van af hangt... draaien, schudden, sjaken.. wist meteen weer waar mijn lichaamsvet zit hihi.

Zo twee ijsbakjes van een liter vol gemaakt. Dan erop.. boven op. geeen probleem, maar de zijkant pff. Taart op een rooster en bord eronder. Hand vol met kokos en nog een lepel erbij en dan maar insmeren en proberen niet de bc aan te raken.. Kost even tijd maar gelukt.. had dus gewoon anderhalf bakje gekleurde kokos over!

Twee stukken wit fondant, en twee kleinere. Die kleine zwart gekleurd. Grote rond vormen, duim erin en beetje eetbare lijm van glycerine die ik nog had staan, zwart rondje erin, chocostickje onderin het oog en dat weer in het taartje..

Hier een link naar het resultaat hier op het forum in de show off. Onder cupcakes staat ook een andere foto van de sesamstraat cupcakes
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=164794