Re: Eindelijk.... zoals beloofd weer eens wat taarten van mij
wat een prachtige taartjes allemaal!!!
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bruids- en Stapeltaarten » Eindelijk.... zoals beloofd weer eens wat taarten van mij
wat een prachtige taartjes allemaal!!!
Mooie parade, stuk voor stuk mooie taarten.
Ook erg leuk gedaan met de kleine foto's erbij 
Heel erg mooie taarten. Super!
Super om naar te kijken! 
Stuk voor stuk mooie creaties! Ook even een complimentje voor de schitterende foto's, vooral die met je kinderen. Ik zie dat je dochter ook al taart-talent heeft, prachtig tasje zeg.
Dankjewel dames! Ik zal de complimenten ook doorgeven aan mijn kids (en vooral dochter dan natuurlijk)!
Leuk dat je weer eens wat showt! Ze zijn stuk voor stuk prachtig! Leuke roosjes op de rose taart!
Grtjs, wendy
Dankjewel! De roosjes zijn heel gemakkelijk, staat vast hier en daar al een how-to van, kan er alleen zo snel geen vinden.
Je rolt een lange dunne strip fondant uit, vouwt 'm dubbel (niet de rand plat duwen) en dan maak je een rolroos. Het begin rol je strak op, daar na wat losser 'frommelen' en wanneer 'ie groot genoeg is vouw je het laatste stukje naar beneden zodat je een mooie afgeronde rand krijgt.
Als je wilt maak ik er binnenkort een paar foto's van en zet ik die online.
Mijn dochter heeft de helft zelf gemaakt trouwens, dus het is echt niet zo moeilijk!
Caelin, dat heb je heel goed gedaan!!
Ik ben trots op je!
Het zijn weer prachtige taarten......
Ze zijn prachtig, leuk dat je dochter ook zo enthousiast is.
Mijn dochter vind het ook zo leuk om hiermee bezig te zijn, alleen moeten we niet samen aan iets werken, daar kan mam niet zo goed tegen.
Hahaha! Ik ook niet altijd hoor. Komt een hoop, "werk eens door" en "schiet nou eens op" en gedreig met "anders maak ik het zelf af hoor" bij.....
Erg leuk om dat met je dochter te kunnen doen!
En ik ben helemaal weg van het roze taartje met bloemen!
Mag ik je vragen hoe je dat doet, zo'n mooie topper van bloemen? Zit daar een klein bol taartje onder, of iets anders?
Onder die bloemen bol zit inderdaad een 12cm blanda bolletje verstopt!
Ze zijn weer super, dat mag je ons niet onthouden........ en wat een knappe hulpjes heb je tegenwoordig (maar is het geen kinderarbeid ?
![]()
)
soms...

Wauw, ben helemaal onder de indruk!!! Kun je vertellen hoe je die prachtige 'flubberrandjes' (ik weet zo even niet hoe ik het anders moet noemen
) hebt gemaakt? Dat ziet er zooooo gaaf uit!!!!
De ruffles zijn heel simpel (en saai) om te maken als je éénmaal de slag te pakken hebt, maar het resultaat is wel heel gaaf vind ik. Je kunt de frills met de dunne kant naar boven of naar beneden op je taart plakken voor verschillende effecten.
Gebruik stevige fondant, of als de fondant te slap blijft kun je wat tylose toevoegen.
Maak strips van fondant, hoeft niet heel dun te zijn (niet zo dun als voor tappits) maar ook geen hele dikke hompen. Ik denk ongeveer 1 of 1,5 mm dik.
Ik heb een Jem cutter (no. 4) gebruikt, maar je kunt ze ook snijden met een ribbon cutter, garret frill cutter, straight frill cutter, of gewoon met een lineaal en een mesje.

Frill de strips, dus rol met het eind van een gereedschapje over de rand van de fondant strip. Je moet even uitproberen hoe ver je het tooltje over de fondant moet leggen en hoe hard je erop moet duwen. Maak eerst (een paar) proefstripje(s).
Ik heb een tooltje uit een setje gebruikt (zie foto), maar het kan ook met een Jem petal veiner/friller, dunne celpin, celstick of gewoon een cocktailprikkertje.

Wat heb je er een boel gemaakt! Het roze taartje met de witte strik is mijn favoriet!
Heel erg mooi!! En leuk dat je kids zo enthousiast meehelpen 
Wat een mooie bijzondere taarten, ben weg van je witte taarten met
frill randjes, wil ik ook eens uitproberen!!!
Knap hoor!
En wat een aparte taarten van Maggie Austin!
Enorm bedankt voor de duidelijke uitleg en dan ook nog eens met foto's erbij!!! Echt super!!! Ga ik binnenkort uitproberen!!

Echt super mooie taarten, vooral de eerste vind ik echt prachtig.
Welke techniek gebruik je daarvoor? Kent iemand daar een HOW-TO van?
Ook de foto's zijn super mooi gemaakt en bewerkt, complimenten!
Wauw wat een mooie taarten, de laatste is echt heel chique
leuk om weer prachtige taarten van je te zien lonneke... mooi gefotografeerd ook... en prachtige kinderen.....
groetjes
Prachtige taarten en zo leuke foto's ook!
Wauw, stuk voor stuk zijn ze prachtig 
Welke techniek gebruik je daarvoor? Kent iemand daar een HOW-TO van?
Thanks! Even een klein beetje terug naar boven scrollen!
wow, heel erg mooi Lonneke!! Prachtig, die gefrillde randjes. Staat op m'n to-do lijstje..
Op You tube staan ook filmpjes: How to make fondant frills 1 (of 2) 
Bedankt voor je uitleg, heb net de roosjes gemaakt en ze zijn idd simpel maar met een leuk resultaat! THNX!
Grtjs,
Wendy
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bruids- en Stapeltaarten » Eindelijk.... zoals beloofd weer eens wat taarten van mij