1

Onderwerp: Marsepein te koop bij Xenos

Beste marsepein gebruikers,

Zag vanmiddag dat ze bij Xenos marsepein verkopen in verschillende kleuren. Het zijn pakjes van 250 gr voor € 1,99. Zelf heb ik tot nu toe alleen maar fondant gebruikt, maar voor die prijs wil ik best een keer met marsepein gaan experimenteren.

Heeft iemand ervaring hiermee?!

Verneem heel graag, groetekes Indira

Wees jezelf, er zijn genoeg anderen!

2

Re: Marsepein te koop bij Xenos

ik vind het er niet zo goed uit zien en ik zou het niet kopen .. denk dat je dan beter een keer bij de jamin of bij een taarten winkel marsepein kan proberen..

Carpe Diem... dat heb ik zeker geleerd het afgelopen jaar..

3

Debsters schreef:

ik vind het er niet zo goed uit zien en ik zou het niet kopen .. denk dat je dan beter een keer bij de jamin of bij een taarten winkel marsepein kan proberen..

Ik heb het ook zien liggen en niet meegenomen, het ziet er een stuk grover uit dan 'onze' marsepein. Deze is denk ik wel leuk om met de kinderen mee te spelen op een cakeje, maar voor het fijne werk zou ik het inderdaad niet kopen. Het doet me denken aan de Ikea-marsepein, die kreeg ik eens van iemand. Wat een grof spul, helemaal niet fijn mee te werken, heel korrelig en plakkerig. Maar: dit is wat ik denk, misschien heeft iemand ervaring inmiddels?

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

4

Ik zou het gewoon proberen voor die 1,99 kun je je geen bult vallen toch?

Ik vind het echt 10 x niks :s

6

ik heb het ook geprobeerd.. en zodra je het marsepein optilt scheurt hij al.. er zitten nog ''stukje's'' in..

ik zou gewoon de goeie van zeelandia proberen, werkt veel fijner!

7

ik vind het er ook niet zo smakelijk uitzien........

groetjes Nancy
Geniet van het leven zo lang je nog genieten kan.......

8

Ik heb er van de week ook een topic over geopend en daaruit bleek dat 'ie wel lekker van smaak is, maar niet te gebruiken voor taart...

<><
Cupcakeblogger voor www.huisvanbelle.nl

9

Heb het ook zien liggen, maar niet meegenomen. Ziet er idd niet echt lekker uit...

10

1,99 vind ik best duur hoor voor 250 gram... voor dat geld zou ik de volgende keer gewoon een pakje meebestellen bij een webshop.

Ja dat is € 8,- per kilo.... vrij prijzig hoor.

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

12

ik heb het gekocht en mijn kind eenvoudige figuurtjes laten boetseren,gaat daar prima mee.Maar denk inderdaad dat het minder geschikt is om uit te rollen.

creatief met taart

heb het alleen in het krantje zien staan eigelijk..

When we lose the right to be different, We lose the privilege to be free- Nelson Mandela
https://www.facebook.com/PennysHobby

14

Suikertaartjes-Suuz schreef:

Ja dat is € 8,- per kilo.... vrij prijzig hoor.

Bij de DLT kost een pakje gekleurd van 250 gr. € 2.50

Maar dan heb je wel rolkwaliteit.

Zeg wat je meent en meen wat je zegt!

Dat bedoel ik :)

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

16

heb het ook in de folder online gezien, hoeveel kleuren hebben ze eigenlijk?

Dear Lord, if You can't make me skinny, please make all my friends fat!

17

Ze hebben 4 kleuren, het smaakt goed, maar is extreem plakkerig. Was bijna een uur bezig om het uit te rollen,volgende dag flinke spierpijn.
Scheurt makkelijk en er zitte grove witte korreltjes doorheen.
Voor kleine zaken als roosjes e.d. Is het wel prima :)
Xxx

18

Eigenlijk logisch dat deze duurder is, hoe slechter de rolkwaliteit, hoe hoger de verhouding amandelen....hoe duurder het product.

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

19

Ik heb het marsepein ook geprobeerd. Het smaakt heerlijk, maar voor bekleden is het een drama. De marsepein is heel grof, bijna korrelig waardoor het niet uitrolt en al helemaal niet bekleedt.

20

heb hem uit noodzaak ook gekocht,(2 andere winkels waren met vakantie) maar is absoluut geen rolkwaliteit, ik vond hem ook niet lekker hoor..maar goed ieder zijn mening..

21

Nou, gezien de ervaringen en reacties zal ik het maar niet kopen want dan is het toch nog zonde van het geld!

Groetekes Indira

Wees jezelf, er zijn genoeg anderen!