1

Onderwerp: Slagroom vulling

Hallo!

Ik moet voor ern taart maken en ze willen als vulling alleen maar slagroom. Nou heb ik dat nog nooit gebruikt, behalve bij ganache.
Nu mijn vraag: kan ik gewoon die "spuitbussenslagroom" gebruiken? Indien ja, mot je nog een dijkje spuiten ofzo??

Alvast erg bedankt!

2

Re: Slagroom vulling

ja, wel een dijkje
geen idee uit de bus
ja, slagroom opkloppen, zakje klopfix (effe kijken op het zakje vwb de hoeveelheden) en dan in de taart.
Aangevette slagrom is wat lekkerder/stijver. Daarbij doe je gelijke delen slagroom en mascarpone en een zakje klopfix, maart dat moeten ze danwel willennatuurlijk

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

3

Ik ben een beginner maar volgens mij:

nee, geen spuitbussenslagroom gebruiken. Schijnt niet lekker te zijn.

Ik weet niet of je de taart van plan was om te bekleden met marsepein of fondant? Let dan op, in slagroom zit veel vocht en heb je kans op smelten.
Je kunt misschien beter aangevette slagroom of paticreme gebruiken. maar dan loop je nog risico meen ik. Maar dat kan je op internet nalezen, er zijn genoeg topics over.

4

Ik zou geen slagroom uit de spuitbus nemen, die wordt heel erg snel waterig. Dus gewoon slagroom kloppen met klopfix en niet vergeten om dijkjes van botercreme spuiten!

Zip-a-dee-doo-dah, zip-a-dee-ay
My, oh my, what a wonderful day

5

Ik dacht t al, dacht ff navragen. We gaan het opkloppen. Thnx!!

6

Nog een vraagjr. Kan ik de taarten ook alvast vullen ermee en dan invriezen? Blijft de slagroom goed?

Ja dat kan!

8

Nog een klein vraagje.. (wel te merken dat slagroom niet mijn ding is)
Als ik de slagroom ga mixen met klopfix mot t dan op kamertemperatuur zijn? Ik ga uit van niet, but ya never know.

Sorry voor de vele vragen

9

Nee, slagroom eerst goed koelen (dus echt wel een tijdje in de koelkast) voor je het opklopt, anders gebeurt er namelijk niks.. Dan klopfix erbij en eventueel suiker of vanillesuiker/essence en dan kloppen. Niet op de hoogste stand en niet te lang door kloppen. Staat ook wel op het pakje van de klopfix als het goed is :Y

10

Als je de taart met alleen slagroom vult kun je dit NIET invriezen, slagroom gaat dan schiften.
Wanneer je de slagroom "mixt" met mascepone kan dit WEL.

Slagroom vanuit een koeling kun je opkloppen, met suiker en klop fix, echter wanneer je het niet in de koeling hebt staan slaat het snel in de schift.

Spuitbussen slagroom is meer voor op een bolletje ijs, vla of op een punt appeltaart die je direct nuttigs. Er zit uiteraard wel verschil in de spuitbusmerken, maar uiteindelijk zakken zij allemaal uit. Je kan in de supermarkt ook opgeklopte slagroom kopen, dat werkt net zo als dat je zelf de slagroom opgeklopt hebt.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt

11

jol_nda schreef:

Je kan in de supermarkt ook opgeklopte slagroom kopen, dat werkt net zo als dat je zelf de slagroom opgeklopt hebt.

Die pot slagroom is natuurlijk wel een stuk duurder en best zoet.
Als ik slagroom ga kloppen zorg ik er wel voor dat mijn kom ook gekoeld is, anders wordt de slagroom nog niet goed stijf.

Groetjes Louise

12

cakelover schreef:
jol_nda schreef:

Je kan in de supermarkt ook opgeklopte slagroom kopen, dat werkt net zo als dat je zelf de slagroom opgeklopt hebt.

Die pot slagroom is natuurlijk wel een stuk duurder en best zoet.
Als ik slagroom ga kloppen zorg ik er wel voor dat mijn kom ook gekoeld is, anders wordt de slagroom nog niet goed stijf.

Mee eens :Y , het is een stukje duurder

Zelf doe ik meestal ook de slagroom in de kom en zet ik het vaak een uurtje in de koeling, dan is beide koud. Maar het is niet strikt noodzakelijk. Doe het ook wel eens met een "kast" kom.. :Y

13

Hhhmmm... Dan maak ik t morgenochtend ipv vandaag. Met dat warmr weer vertrouw ik dir slagroom dan niet.

14

En allemaal bedankt!!