26

Re: Bestaat er een patroon of malletje voor babyschoentjes?

Hallo  Annelies, je bent net te laat met deze uitvinding....
Ik moest vanavond van die kl@*te   klompen maken je weet wel die vrachtwagenchauffeurs altijd aanhebben.
Heb ze van pure nijd weggesmeten en er blote voeten van gemaakt.
Je ziet dus, ik zit met smart op jou mal te wachten.
Heb van die andere gezichtsmal al zoveel plezier gehad!

27

riette schreef:

Hallo  Annelies, je bent net te laat met deze uitvinding....
Ik moest vanavond van die kl@*te   klompen maken je weet wel die vrachtwagenchauffeurs altijd aanhebben.
Heb ze van pure nijd weggesmeten en er blote voeten van gemaakt.
Je ziet dus, ik zit met smart op jou mal te wachten.
Heb van die andere gezichtsmal al zoveel plezier gehad!

Hé slapie...!
Ja, ik ben aardig in de weer.....alleen......hoe groot moet het "voetje" worden?
Wat is de meest gebruikte zool-maat voor babyschoentjes??

"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."

28

jeetje, wat een vraag zeg, ik denk dat het meest gebakken taartje hier wel de 20 cm is.
Daarop zou een baby van minimaal 5 cm tot 10 cm toch behoorlijk in verhouding zijn.
tja en welke voetmaat heeft zo'n baby?
1 tot anderhalve cm?
of word dat te priegelig?

29

Het worden geen schoentjes voor áán een babyvoetje...... :D
Het worden losse schoentjes (dus zonder baby) die je naast elkaar op een taartje zet....

Dus zeg maar een schoentje op ware grootte...., maar ik ben al een tijdje uit de babies en weet niet meer hoe klein/groot zo'n voetje is en om nu meteen een wildvreemde baby half uit haar maxi-cosy te rukken om haar voetje op te meten..... :lol:

30

ohw, op die manier haha
sorry t'was een lange dag vandaag ben niet meer helemaal helder.
Tja een voetje van een kleine baby is ongeveer 6 a 7 cm.
Behalve die van mijn kleinzoon die had volgens mij direct al
maat  39 (lijkt op z'n opa) :D

31

De schoentjes die nu door veel dames met een patroontje gemaakt worden, dus b.v. de gympies, hebben allemaal dezelfde zoolmaat. Dit kun je terugvinden in de verschillende links die je hebt ontvangen. Ik heb er vannacht nog eens over liggen nadenken, en ik denk toch dat je twee delen moet aanbieden: het voetje om de bovenkant op te laten drogen en het zooltje in de vorm van een uitsteker. Als je het voetje gebruikt als mal om het zooltje uit te snijden, dan wordt dit denk ik nooit goed passend op de bovenkant :think: Snap je het nog?

Official Wilton Method Instructor.Kijk voor al je bakingrediënten, taartdecoratie-materialen en voor leuke workshops op www.debakwinkel.nl

32 Laatst bewerkt door Zanoni (22-07-2010 08:09)

Maat 16 = 9,6 cm
Maat 17 = 10,3 cm
Maat 18 = 11,0 cm

alledrie een klein baby maatje, maar het ligt dus wel aan de grote van je baby  :D

Liefs, Zanoni

33

ze zijn er zelfs nog kleiner

maatje 13 = 7,9 cm
maatje 14 = 8,5 cm
maatje 15 = 9,1 cm

34 Laatst bewerkt door beertje36 (02-09-2011 15:06)

Annelies schreef:

Oohhh, geweldig Zanoni!!!!!!
Heel erg bedankt! xx

Weet je ook of je een soort van malletje hebt, waartegen je het patroon kunt aanzetten tijdens het drogen?

Ik weet niet of je ondertussen nog wil weten of je malletjes hebt waar je de schoentjes tegen kunt drogen, tenminste ik neem aan dat je dat bedoelt. Maar er zijn piepschuim malletjes waar je het schoentje omheen kunt maken en zo laten drogen, je moet dan als het droog is het vormpje eruit halen en het zooltje er tegenaan plakken. Ik heb ze zelf maar ik gebruik ze eigenlijk niet voor mijn schoentjes. Ik heb ze gekocht bij cakesbyximena op een beurs en ze komt ook naar T&T.
Maar zoals ik al zei, misschien heb ik niet goed begrepen wat je bedoelt of misschien heb je al wat anders gevonden  :rolleyes:  :rolleyes:

cakesbyximena.com/catalog/product_info.php?cPath=21&products_id=330

35

Dank je wel Beertje voor je reactie; lief van je!
Maar de topic is inmiddels al meer dan een jaar oud en ik heb in de tussentijd gemaakt wat ik zocht..... ;)

36

Lol, lekker goed gekeken van mij. Ik dacht dat hij van dit jaar was hahaha.
Nou ja fijn dat je al hebt kunnen maken wat je wilde.
Ik heb zelf van die dingen om in schoentjes te stoppen maar ik gebruik ze niet eens, vind het zonder makkelijker gaan  :Y  :Y