1

Onderwerp: kosten taart

http://i54.tinypic.com/27x33ex.jpg
http://i53.tinypic.com/160uae.jpg

voor een collega vandaag deze taart gemaakt. Aangezien ik er nog niet zo heel lang mee bezig ben en meer opdrachten krijg vroeg ik me af wat ik eigenlijk voor deze taart zou kunnen vragen.

bastognekapsel en vanille kapsel met vulling van bosvruchtenbavarois, aardbeienbavarois, marsepein en botercrème. Alles met vers fruit.

Deze taart heb ik gemaakt voor 60 personen +10 cupcakes.

Ik ben zelf erg tevreden over het resultaat. Maar wat is hij waard?
http://i51.tinypic.com/2dlis13.jpg

Kan iemand mij vertellen wat ik hier voor kan vragen?

2

Re: kosten taart

Allereerst, erg mooi, ziet er lekker uit zeg!!

Hoi, er zijn de laatste tijd al heel wat topics over taarten geopend, dus je zou eens kunnen zoeken naar wat andere mensen vragen!

Het advies is meestal: wat zijn je kosten, en wil je er nog een klein beetje op verdienen voor in je 'taartenpotje'. Het blijft geloof ik lastig om deze vraag echt goed te beantwoorden, en aangezien ik geen taarten in opdracht maak (hihi, nog steeds in de oefen-en-weggeef-fase) kan ik ook echt geen bedrag noemen...
Succes!

3

Heb je nog geen prijs afgesproken dan van tevoren? Want dat is niet zo handig....
Erg vervelend om achteraf discussies erover te krijgen met je collega

Over prijzen: In Bakken voor Anderen staat een sticky en meerdere topics over wat je het best kan vragen.
Komt er in kort op neer dat je kostprijs moet berekenen en evt. wat extra's voor je taartenpotje.... Dat is aan jezelf

Taart vind ik wel erg mooi!

4

mooie taart en heel origineel.
prijs...vooraf was handiger maar ik zou denk tussen de 130-175 euri (2 euri per persoon) iedergeval je kosten moet je er uit hebben en voor je tijd moet je ook iets rekenen.
wees niet te bescheiden! kijk anders wat een vergelijkbare taart bij de bakker kost.

5

Ik heb wel een prijs afgesproken, maar was benieuwd naar wat ik er voor kan vragen.

Heb er 195,00 voor gevraagd.

Op internet, en bakkers ligt de prijs gemiddeld tussen de 4 en 5 euro pp.

6

Heel erg mooie taarten! :Y
Die kleurcombinatie is super en ze zien er erg jammie uit..
Vind het alleen een beetje gek dat die kleine besjes (wiemeltjes of zo) nog aan de steeltjes zitten, hoort dat zo?

Mag ik vragen welke chocosticks je gebruikt hebt?

7

Rode bessen krijg je bijna niet van hun steeltje zonder ze kapot te maken.. Mooie taarten hoor

8

ik heb op de cupcakes de besjes los gehaald (jonkheer van tets) maar gaan ondanks geleren lekken. Ook geeft het net een beetje kleur als je ze aan de steel laat.

de chocoladepencil zijn van chocolux, normaal 20 cm. Ik heb ze bij een groothandel gehaald. zijn in wit, puur en gemengd te krijgen. ook diverse maten.

Ik gebruik ze ook wel als dowels. geeft voeldoende stevigheid voor 3 lagen. Ik vind persoonlijk dat alles in en op een taart, eetbaar moet zijn. (bruidspaar op mijn taart was op verzoek)

9

prachtige taart!!

10

mooie taart  :thumb:  daar waren ze vast blij mee.

groetjes Anneliek

Heel erg mooi!!!!!

12

Heel mooi!

Groetjes Kelly
Quisque suae fortunae faber.

aalbesjes zijn een crime om van de steeltjes af te halen ze zijn heel teer

prachtige taart..  ik krijg er gewoon zomers trek in!!

When we lose the right to be different, We lose the privilege to be free- Nelson Mandela
https://www.facebook.com/PennysHobby

14

die 195 euris heb je mijninziens ook wel verdient
prachtige taart meid :thumb:

15

Heerlijke taart, mooi gedaan. Ik weet uit ervaring, dat dit een dure taart is. Heb ook zoiets gemaakt als cadeau voor vrienden. De prijs is wel reëel. Je bent meer aan ingredienten kwijt, maar weer minder tijd ( in verhouding dan). Neem aan, dat ze deze prijs prima vonden, toch? Bij mijn taart werd ook door de gasten gefluisterd, dat het een hele dure taart moest zijn  :lol:

Groet, Jolanda

Wauw, wat ziet dit er prachtig en lekker uit. Geweldig.
Kun je deze chocoladepencils gewoon op maat snijden, als je ze ook gebruikt om te stapelen?

@bianca: "wiemeltjes", echte Limbo hè :lol: .

17

Ik vind het best veel taart voor 60 personen... Maar een hele goeie prijs hoor!

If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?

18

Wat een heerlijke taart om te zien, en leuk ook dat je oog hebt voor details zoals de teksten aan de zijkant. Erg origineel en verzorgd. Denk dat je inderdaad prima zit met je prijs, maar daar zijn hier al genoeg discussies over gevoerd. Ik denk dat je collega en haar partner er superblij mee mogen zijn.

Al mijn creaties nu ook online te zien op mijn vernieuwde website: www.taartenmiep.nl