1

Onderwerp: Icing spuiten, parelmoer...

Ik heb mn hoofd zitten breken op het volgende: Hoe krijg je royal icing parelmoer?

Ik ben dol op lace en brush embroidery van ri en wil dit ook graag een keer in het parelmoer doen. Maar, als ik de icing parelmoer wil kleuren heb ik toch op zn minst een heel potje dust nodig? En schilderen lijkt mij ook niet de beste optie? Hoe doet men dat toch???!!!

Dames, jullie weten zooooooveeeeeelllll!!!! Help!!!

"There are far, far better things ahead than any we leave behind" - C.S. Lewis

2

Re: Icing spuiten, parelmoer...

Kun je het niet dusten als je icing droog is? Misschien een stomme gedachtengang hoor....maar misschien ook wel het proberen waard.

Volg je hart...want dat klopt!

3

Daar dacht ik ook eerst aan, maar ik denk dat ik daarvoor niet capabel genoeg ben... Als ik zo'n dun lijntje wil dusten zit het waarschijnlijk overal behalve op het lijntje... :s

4

Je moet natuurlijk ook een dun kwastje gebruiken he.... :lol:

Gewoon eens proberen op een klein stukje fondant/marsepein en dan icing spuiten, laten drogen en met een DUN kwastje proberen te dusten.

5

Wahaha, ik dacht aan een blokkwast ;) ... Nee zonder gekheid, ik ga het eens proberen!

6

Hmmm....een blokkwast....dan kun je in ieder geval geen stukje overslaan.... :lol:  Ik heb eigenlijk ook wel zin om het eens te proberen en moet toch nog oefenen voor PME 3. Samen oefenen? Ik begin rond 13.30 denk ik...haha. Wel je resultaat laten zien hier he...doe ik het ook.

7

Haha! Gezellig! Maar... kleine meid ligt op bed... Tuurlijk laat ik t zien!!!

8

Je kan toch ook om 13.30 in Uitgeest aan je eigen tafel oefenen....doe ik dat hier bij mij thuis ook. Oefenen we toch samen?? :lol: :+

9

Ooh.... en niet eens blond ;)

10

Hahahaha....

11

Mss kan je zo een spray gebruiken? De icing eerst op een stukje bakpapier spuiten, dan met de spray kleuren en dan op de taart zetten (je kan het wat laten uitharden) of direct met een spatel erop (ik geloof zelfs dat Wilton er een tool voor heeft)...

Een dag zonder iets nieuws geleerd te hebben, is een dag niet geleefd!
Brengen jullie ook eens een bezoekje aan mijn blogspot: www.cakechiqueboutique.blogspot.com

12

Marie-Popo schreef:

Mss kan je zo een spray gebruiken? De icing eerst op een stukje bakpapier spuiten, dan met de spray kleuren en dan op de taart zetten (je kan het wat laten uitharden) of direct met een spatel erop (ik geloof zelfs dat Wilton er een tool voor heeft)...

Dat bedoel ik niet helemaal... Ik spuit in een kantpatroon de icing al op de taart.... Anders was het wel een goed idee geweest!

13

Ik heb het net geprobeerd op droge icing...helaas blijft bij mij de dust niet op de icing zitten. Toch nog een keer proberen met net gespoten icing en icing die al een klein beetje opgedroogd is.

14

schilderen met alcohol :Y

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

15

Ai.... daar was ik al bang voor. Gelukkig wel al een potje rejuvenator in huis  :s