1 Laatst bewerkt door christine-h (01-09-2011 20:20)

Onderwerp: hoe het best een taart vervoeren?

over 2 weken ga ik zo'n 2 en hlaf uur onderweg in de auto. maar neem ook een taart mee hoe is het het beste om deze te vervoeren??? hoe houd je het het beste cool? (ik heb geen airco) wel een kleine mee neem koelkast maar of het daar inpast weet ik niet. en dan zou het koelkastje waarschijnlijk moeten liggen (en dat mag volgens mij niet)

hoe doen jullie dat???

Re: hoe het best een taart vervoeren?

Ik zou dan geen koelkastvullingen gebruiken, lijkt me vrij riskant voor 2 1/2 uur. Stel je voor dat je nog een uurtje in de file moet staan!

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

geen idee.. ik heb nog nooit zo'n end gereden met een taart, anderhalf uur was het verst..

ik ded mijn taart in een taartdoos waar ik eers zilverfolie in had gelegd, en dan aan de zijkanten naast de taart koelelementen uit de vriezer, en dan ook zilverfolie op de deksel. maar je kunt ook gewoon een boodschappenkrat doen hoor, en dan het zelfde met zilverfolie, dan maak je namelijk je eigen koelbox!
Succes!

2,5 uur is lang!! is het een taart op bestelling??

4

oke en doe je dan die koelementen zo naast de taart of daar nog iets tussen??

nee just for family!!!
mijn bestellingen zijn vaak wat dichter bij huis!;)

je kunt ze inpakken in een washandje of een hydrofiele doek ofzo, maar ik had ze gewoon naast de taart, ik zorgde er wel voor dat ze de taart niet konden aanraken.

6

oke dankje ga mijn best doen heb gelukkig nog 2 weken ;) eerst die taart maar eens :P

7

ik heb wel eens 6 uur met een taart gereden (naar hamburg) niet de beste optie. maar ik heb toen gekozen voor een vulling die goed tegen de warmte kan. dus geen vulling die echt in de koeling moet.

alvast succes, gaat je vast wel lukken.

Taartendoos, Workshops, taart en meer.

8

Ik heb laatst 1,5 uur in de auto gezeten op weg naar fam. toen het zo bloedheet was en dat was (niet mijn keus) met een mona-vulling. Ik had de taart toen in een gebaksdoos gedaan en deze weer in een koeltas gestopt. Tussen de tas en de doos had ik aan beide kanten 2 koelelementen gedaan. Hij was nog goed koel toen ik bij mijn zus aankwam.

9 Laatst bewerkt door christine-h (02-09-2011 09:47)

dank jullie wel! ik heb een aardbeienmousse en waarschijnlijk banketbakkersroom vulling. dus moet wel in koeling :S

10

als je banketbakkersroom maakt met water is jouw probleem opgelost.

Inderdaad vervoeren met koelelementen.

Succes.

Groetjes en veel bakplezier,
Lucy

11

ja dankje wel. alleen dan mijn aardbeien mousse nog ;) dat word neits met water :p

maar ik ga het indd proberen emt de koelementen!!!

12

LucyBW schreef:

als je banketbakkersroom maakt met water is jouw probleem opgelost.

Inderdaad vervoeren met koelelementen.

Succes.

bbr moet ook in de koeling als je het met water aanmaakt hoor

13

christine-h schreef:

ja dankje wel. alleen dan mijn aardbeien mousse nog ;) dat word neits met water :p

maar ik ga het indd proberen emt de koelementen!!!

Wat denk je van mona toetje strawberry cheesecake.. of botercreme met patdiss aarbei zuur.. erg lekker en lang houdbaar!

En idd.. in een koeltas zilverfolie er tussen en dan koelelementen dan moet het helemaal goed komen!

Groetjes..

Carpe Diem... dat heb ik zeker geleerd het afgelopen jaar..

14

Mona toetjes moeten ook in de koelkast net als mousse

15

ja maar niet zoals slagroom vulling.. die kunnen best even een auto rit overleven toch..

Carpe Diem... dat heb ik zeker geleerd het afgelopen jaar..

16

Weet ik echt niet maar meestal wel wat langer ivm conserveringsmiddelen maar zou t toch niet riskeren

17

Afgelopen week is er een taart van ons met het vliegtuig naar Malaga (Spanje) gegaan.
De taart eerst ingevroren, toen met koelelementen in een transport-koelcontainer naar de luchthaven. De koelelementen mochten niet mee (is niet veilig....) maar de taart heeft het heel goed gehouden en kwam keurig ontdooid maar goed koel, 7 uur later bij de ontvanger aan!

ik moet vrijdag met 4 taarten (bruidstaart), de decoratie voor de bruidstaart waaronder het bruidspaartje geboetseerd en roosjes en strikken, 2 kids, een man, bagage voor een overnachting voor iedereen en mezelf een uur en een kartier rijden naar de locatie waar hij weer in de koelkast gaat. Ik begreep dat ik ze het beste de dag van te voren uit de vriezer kan halen (daar gaan ze bekleed zonder decoratie in) en in de koelkast kan zetten, dan de auto in en dan daar direct weer in de koelkast en 's avonds voor het aansnijden (ong. een uur van te voren) er weer uit. Klopt dit een beetje?

Ik heb geen enkel probleem dat niet kan worden opgelost met chocola

19

Het vervoeren van een taart is niet persé iets voor "anderen", dus:

[MOVE] --> taartdecoratie algemeen

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

20

taart decoratie?? hum vond dit toch het beste passen. want word vervoerd naar een taart die voor iemand anders is. en het gaat dan meer over de vulling dat die goed blijft dus decoreren??

maar goed.

erg blij met alle reacties!!