1

Onderwerp: Alle bloemetjes van Royal Icing gesmolten

Ik heb vorige week bloemetjes gespoten van, teveel gemaakte, Royal Icing (Funcakes). Deze heb ik op taartkartonnetjes in 2 taartdozen bewaard in mijn kelder. In eerste instantie waren ze hartstikke mooi en begonnen goed te harden. Nu keek ik echter net in de kelder omdat ik ze wilde opbergen in een trommel, maar toen kwam ik tot de ontdekking dat ze zijn ineens helemaal zijn uitgelopen/gesmolten :s

Weet iemand of dit alleen te maken heeft met (warme) weer of dat er misschien iets anders is gebeurd waar ik de volgende keer rekening mee moet houden? (Ik had ze juist in de kelder gezet omdat dat de enige koele plek in huis was met het warme weer.)

Zonde van mijn tijd, ik had er echt veel gespoten :(
http://www.mijnalbum.nl/Foto-UJLON4HM.jpg

2

Re: Alle bloemetjes van Royal Icing gesmolten

Het is misschien wel koel in je kelder maar waarschijnlijk ook vochtig en daardoor zijn je bloemen gesmolten...helaas. Balen joh!

Volg je hart...want dat klopt!

3

Ik denk dat je ze te lang 'open' hebt laten liggen.. dus zodra ze hard waren had je ze al in een blik kunnen doen. Verder lijkt het me in een kelder veel te vochtig.. wel koel.. maar te vochtig. Volgende keer na 1 dag drogen al opruimen.  :Y

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

royal icing hoeft naar mijn weten niet koel te staan om hard te worden. in je kelder is het vast heel vochtig en vocht en suiker gaan niet goed samen...

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

5

Dan moet dat het zijn. Ik had na een workshop al een keer eerder het gespoten spul in gebaksdoos in de kelder bewaard en dat is toen goed gegaan (pure geluk waarschijnlijk).

Ik had ze nog niet overgepakt, omdat ze wel begonnen uit te harden maar als ik ze oppakte kon ik ze nog 'indrukken'. Gedachte was dus om ze nog even paar extra daagjes te geven om te drogen.

Nou ja, binnenkort maar weer eens nieuwe icing maken en opnieuw beginnen. Toch weer een oefenmoment :)

Bedankt voor jullie reacties, daar kan ik zeker wat mee!!

6

De kartonnendoos van de vorige keer, heeft er waarschijnlijk voor gezorgd dat de luchtvochtigheid in de doos redelijk op peil bleef ..  :Y  karton trekt immers vocht aan!

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!