1

Onderwerp: hoe smaakt kant en klare icing?

Hoi allemaal,

Ik ben in de shop eens aan het rondneuzen en zag de kant en klare tubes icing staan. Hoe smaken deze? Zijn ze te eten als toefje op cupcakes? Ik wil namelijk cupcakes maken met groene of paarse toefjes maken.Ik maak graag gebruik van jullie expertise en smaakpapillen.
Alvast bedankt voor de hulp.

Groetjes Margriet

2

Re: hoe smaakt kant en klare icing?

icing is erg zoet. Persoonlijk zou ik dat nooit als toef gebruiken. Botercrème is een stuk lekkerder. Er staat ook bij de beschrijving:

Ideaal voor schrijven van tekst, trekken van lijnen, bolletjes, puntjes, sterretjes etc., juist voor de kleinere icing decoraties.

oeps..... en ik op de kinderen aan het mopperen als ze niet goed lezen....

dan maar geen toefjes, vond de kleurtjes zo mooi :D, maar geen zin om ook zelf nog de juiste kleur te mengen.

Bedankt voor je snelle reactie!!

icing is een verzamelnaam, botercreme is ook icing, fondant is icing etc.
die tubes zijn idd zoals djehr zegt niet voor toeven, maar er zijn ook andere icing (potten) in de shop verkrijgbaar die wel als toef gebruikt kunnen worden

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

5

weer wat geleerd  :)

6

ik gebruik ze zelf wel als toef op cupcake en ik vind wel lekker, bezoek ook heb nooit klacht gehad. Het is maar net wat je lekker vind. Ik vind botercreme heel smerig welk verhouding ik ook maak

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

djehr schreef:

weer wat geleerd  :)

Leuk dat ik je wat heb geleerd :)

Cupla schreef:

ik gebruik ze zelf wel als toef op cupcake en ik vind wel lekker, bezoek ook heb nooit klacht gehad. Het is maar net wat je lekker vind. Ik vind botercreme heel smerig welk verhouding ik ook maak

Dat vind ik wel heel knap, ik krijg er met geen mogelijkheid wat uit. Maar goed, ik heb het dan ook vrij snel opgegeven.

groetjes Tirza     

8

Wilton heeft kant-en-klare icing die je als toef kan spuiten op cupcakes. Je kan die zelf kleuren, en er ook een smaakje aan geven (alle soorten smaakstoffen bestaan). Op die manier kan je er een lekkere en kleurrijke toef van maken. Persoonlijk vind ik het ook lekkerder dan botercreme.

Een dag zonder iets nieuws geleerd te hebben, is een dag niet geleefd!
Brengen jullie ook eens een bezoekje aan mijn blogspot: www.cakechiqueboutique.blogspot.com

9

@ tipsy ik doe altijd eerst tube rollen tussen mij hand dat beetje warm word dan word makkelijker  ;)  En het is ook tube van wilton die ik bij taart en decoratie koop in ridderkerk, gewoon mondje opschroeven en spuiten maar

10

Cupla schreef:

@ tipsy ik doe altijd eerst tube rollen tussen mij hand dat beetje warm word dan word makkelijker  ;)  En het is ook tube van wilton die ik bij taart en decoratie koop in ridderkerk, gewoon mondje opschroeven en spuiten maar

Maar moet je dan niet enorm hard knijpen? Ik heb het ooit eens geprobeerd, maar ik vond dat spul zo stug dat ik het niet meer heb gebruikt. Ik heb tegenwoordig altijd wel een aangemaakt bakje verse royal icing in de koelkast staan, dus dan gebruik ik dat gewoon.

groetjes Tirza     

11

ja je moet idd hard knijpen maar ik heb er geduld voor, dus mij lukt wel....en ik heb juist ruzie met RI, die lukt mij voor geen meter.

12

Ik heb een keer zo'n tube gekocht, je kunt het ook in een bakje met warm water leggen. Maar ik vond het heel vies :(

If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?

13

Cupla schreef:

ja je moet idd hard knijpen maar ik heb er geduld voor, dus mij lukt wel....en ik heb juist ruzie met RI, die lukt mij voor geen meter.

RI kun je heel makkelijk verdunnen met een paar druppels water ;)

If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?