Onderwerp: Houdbaarheid botercreme in de koelkast en hoe zit dat met te natte bc?
Vorige week woensdagavond heb ik botercreme gemaakt volgens dit recept:
http://www.deleukstetaartenshop.nl/ingr … -1937.html
Op dit moment staat het restant nog afgesloten in de koelkast, is dit nog bruikbaar? Of kan ik het beter weg doen?
Dan las ik nadat ik het al gebruikt had voor een fondanttaart dat botercreme met teveel vocht ervoor kan zorgen dat je fondant smelt! Hier heb ik gelukkig niets van gemerkt want zoals jullie zien in het recept zit er 250 ml water in en maar 50 gram poedersuiker! Terwijl ik hier recepten voorbij heb zien komen met veel minder of geen water en juist veel meer poedersuiker!!
Hoe zit het nou echt?? En welke doseringen kan ik nu het beste aanhouden?
Over 4 weken is mijn zoon jarig en wil ik cc's maken voor hem om te trakteren, ik wil ze vullen en afsmeren met bc en daarna bekleden met fondant aangezien ik nog zoveel leuke kleurtjes fondant over heb gehouden van zijn verjaardagstaart (zie de taartenparade voor een foto).
Ik wil deze week het e.e.a. bestellen bij de webshop om alvast een begin te kunnen maken met zijn cc's (ik las ook ergens dat ze prima in de diepvries bewaard kunnen worden) aangezien ik er 35 moet maken en de eersten ongetwijfeld mislukken!
Alvast bedankt!!