1

Onderwerp: marsepein plakt

Waarschijnlijk zal de vraag veel vaker gesteld zijn, maar ik kon hem niet vinden met de zoekfunctie :o

Zelf werk ik met 1:4 marsepein, maar hij plakt vreselijk..
Heeft 1 van jullie advies wat ik hier aan kan doen?
Of toch eventueel de 1:3 marsepein proberen?
Alleen weet ik zosnel even niet waar ik die aan kan schaffen in een winkel. Groothandel misschien?

2

Re: marsepein plakt

voor het aanschaffen heeft een taartwinkel die volgens mij gewoon. Kun je bij hen gewoon vragen.
Als de marsepein aan mijn werkblad plakt doe ik er banketbakkerspoedersuiker onder zodat ik ze beter kan oppakken. Maar ik ben zelf ook een beginneling, dus wie weet krijg je nog betere tips!o, en ik heb ooit op een workshop in den bosch gewerkt op van die hele dunne snijplanken van die zweedse woonwinkel, vind ik ook ideaal werken.

succes.

3

Het kan ook aan het weer liggen dat de marsepein (meer) plakt. Als de luchtvochtigheid hoog is, heb je dat vaak.
Wat het aanschaffen van 1:3 marsepein betreft: volgens mij hebben de meeste (web)shops dit wel. Die van Zeelandia is super om mee te werken en smaakt ook lekker.
Uitrollen kun je doen op een bureau-onderlegger van Ikea (heet geloof ik Prosj), maar een tafelzeil werkt ook prima! :)

4

Je kan plakkende marsepein idd droger maken met poedersuiker. Verder gebruik ik ook een ikea onderlegger die ik lichtjes insmeer met crisco (als ook mijn handen, roller en uitstekers en dergelijke). Luchtvochtigheid is nefast voor marsepein en dan is de truuk om het zo snel en zo weinig mogelijk te bewerken...

Een dag zonder iets nieuws geleerd te hebben, is een dag niet geleefd!
Brengen jullie ook eens een bezoekje aan mijn blogspot: www.cakechiqueboutique.blogspot.com