1

Onderwerp: 5 sesamstraat vrienden in een rode auto

een rode auto met sesamstraat vriendjes gemaakt voor een jarige jongen.

Auto is gesneden uit twee 30x30 biscuits en gestapeld met kartonnetje en maisprikkers.
De bumpers bleven niet goed plakken en heb ik even moeten stutten met  stukken fondant en toen ging het goed.
Graag had ik nog wel een raam gemaakt maar had geen een idee hoe dit zou moeten blijven rechtstaan

Taart is gevuld met een laag chocoladecreme en een laag bokkenpootjescreme.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-VWGEEFQH.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-AYSHZKFF.jpg

Groet
Ester

2

Re: 5 sesamstraat vrienden in een rode auto

Gaaf zeg! :thumb:

groetjes Wilma

3

Re: 5 sesamstraat vrienden in een rode auto

wat superleuk gedaan!

groetjes, Lis   
ik droom taarten, nu nog maken zoals ik ze droom

4

Re: 5 sesamstraat vrienden in een rode auto

super zeg!

Re: 5 sesamstraat vrienden in een rode auto

Wauw wat mooi!!!

6

Re: 5 sesamstraat vrienden in een rode auto

Leke orginele taart!  :)

Ieder zijn smaak, ieder zijn taart! Ook voor al uw eetbare prints! Info?
www.smaaktaart.nl

7

Re: 5 sesamstraat vrienden in een rode auto

wauw!! superleuk!

8

Re: 5 sesamstraat vrienden in een rode auto

Zo he deze is goed zeg Erg leuk

9

Re: 5 sesamstraat vrienden in een rode auto

heeel erg mooooi en leuk!! als je volgende keer toch iets recht om hoog wilt laten staan moet je fondant gebruiken met tylose en dat dan maken zo als je wilt. en een paar dagen laten drogen dan kun je het zo recht op je taart zetten!!

10

Re: 5 sesamstraat vrienden in een rode auto

Oooooooh die is echt té leuk!!!!

11

Re: 5 sesamstraat vrienden in een rode auto

Geweldig en wat goed geboetseerd!

12

Re: 5 sesamstraat vrienden in een rode auto

wow wat een mooie taart!
knap geboetseerd

13

Re: 5 sesamstraat vrienden in een rode auto

christine-h schreef:

heeel erg mooooi en leuk!! als je volgende keer toch iets recht om hoog wilt laten staan moet je fondant gebruiken met tylose en dat dan maken zo als je wilt. en een paar dagen laten drogen dan kun je het zo recht op je taart zetten!!

bedankt voor jullie leuke reacties!!

nou dat snap ik wel ja haha
ik wilde wel een raam met plastic en bedacht me dat ik dat wel kon maken en met sateprikkers ter steun maar ik kon het niet van te voren maken omdat ik zo niet wist hoe ik de auto ging snijden dus kon het niet lang genoeg drogen volgende keer weer eens iets verzinnen

Re: 5 sesamstraat vrienden in een rode auto

Hoi,

Wat ontzettend leuk gemaakt.

15

Re: 5 sesamstraat vrienden in een rode auto

leuk!

groetjes José

16

Re: 5 sesamstraat vrienden in een rode auto

Wauw wat een gave uitvoering!!! Heel mooi gemaakt!

Everyday is chocolateday...
Schrijf je voor geweldige workshops en gastworkshops in via www.j4cake.nl

Re: 5 sesamstraat vrienden in een rode auto

Wat heb je de poppetjes ontzettend mooi gelijkend geboetseerd. En tja, ik heb een keer cars gemaakt. Zo'n auto ziet er gemakkelijker uit dan hij is dus ook bravo.

Re: 5 sesamstraat vrienden in een rode auto

Je kan fondant ook versneld laten uitharden in de oven. Hoe lang en welke temp weet ik niet precies maar dat kun je hier wel ergens vinden.

19

Re: 5 sesamstraat vrienden in een rode auto

glinster grijs schreef:

Je kan fondant ook versneld laten uitharden in de oven. Hoe lang en welke temp weet ik niet precies maar dat kun je hier wel ergens vinden.

ja dat weet ik dat het in de oven kan.....maar bij mij breekt het soms dan weer snel...met name bij mijn vlinders

Ach ja ik had iets in gedachten maar wilde dat niet bij deze taart uit proberen ik vond hem zo ook wel goed :)

20

Re: 5 sesamstraat vrienden in een rode auto

Super!

Bijna zonde om op te eten............ :Y

21

Re: 5 sesamstraat vrienden in een rode auto

Esterke schreef:
christine-h schreef:

heeel erg mooooi en leuk!! als je volgende keer toch iets recht om hoog wilt laten staan moet je fondant gebruiken met tylose en dat dan maken zo als je wilt. en een paar dagen laten drogen dan kun je het zo recht op je taart zetten!!

bedankt voor jullie leuke reacties!!

nou dat snap ik wel ja haha
ik wilde wel een raam met plastic en bedacht me dat ik dat wel kon maken en met sateprikkers ter steun maar ik kon het niet van te voren maken omdat ik zo niet wist hoe ik de auto ging snijden dus kon het niet lang genoeg drogen volgende keer weer eens iets verzinnen

ohw oke dacht dat je geen idee had namelijk ;)

22

Re: 5 sesamstraat vrienden in een rode auto

:Y merci voor het meedenken

23 Laatst bewerkt door willemz (31-08-2011 13:04)

Re: 5 sesamstraat vrienden in een rode auto

Raampjes kun je ook van gelatineblaadjes maken. Of van dat spul, hoe heet het nou, Kwebbeltje had er laatst iets mee gemaakt.

Isomalt ;)

If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?

24

Re: 5 sesamstraat vrienden in een rode auto

willemz schreef:

Raampjes kun je ook van gelatineblaadjes maken. Of van dat spul, hoe heet het nou, Kwebbeltje had er laatst iets mee gemaakt.

Isomalt ;)

ja dat klopt ik kreeg net een mail van taartenprinsje die zei ook dat het van gelantine kan. Dat is weer eens iets voor een volgende keer

merci voor het meedenken!!!!

Re: 5 sesamstraat vrienden in een rode auto

wauw, wat mooi geboetseerd

cake my day