26

Re: vrolijke cupcakes en eerste push pops

Wat een leuke cc´s!
Ik ben nog niet zo heel lang geleden begonnen met het maken van cc´s en het decoreren, maar die decoratie van de cc´s die je met de molds hebt gemaakt zijn erg leuk, die wil ik ook!
Maar hoe maak je die dan?

Heb de engelse website die jij gaf al opgezocht en werd helemaal hebberig, maar wil dus eerst graag weten hoe je ze moet gebruiken.

27

Wat een prachtige cc's in die pastelkleuren! :Y

wat een leuke cuppies, wat een mooi idee voor de push pops  :thumb:

cake my day

29

Mooie push pops: stijlvol  :thumb:

Ik vind de cc's helemaal leuk!
Mooie kleuren en leuke decoratie.  :Y

Ik heb ze opgeslagen aangezien het mij nog weleens ontbreekt aan cc inspiratie.

Gr. Lies(beth)
Omdat er iedere dag wel iets te vieren valt is er dus altijd een reden voor TAART! www.zininTAART.com

31 Laatst bewerkt door Bo2309 (31-08-2011 08:21)

miek77 schreef:

Wat een leuke cc´s!
Ik ben nog niet zo heel lang geleden begonnen met het maken van cc´s en het decoreren, maar die decoratie van de cc´s die je met de molds hebt gemaakt zijn erg leuk, die wil ik ook!
Maar hoe maak je die dan?

Heb de engelse website die jij gaf al opgezocht en werd helemaal hebberig, maar wil dus eerst graag weten hoe je ze moet gebruiken.

Sorry, ik had je vraag over het hoofd gezien.
wat ik doe is een de binnenkant van de mold een beetje insmeren met crisco (gewoon beetje aan je vinger en dan insmeren). dan duw ik er een bolletje fondant/marsepein in en die duw ik aan met een tooltje zodat het zeker in alle hoekjes van de mold zit.
Als het 2 kleurig moet worden (zoals bij de cupcakejes) dan eerst voorzichtig de kleur die in de mold onderop komt, echt zo dat er niets uitpuilt over de randjes en dan de 2e kleur erop/bij.
Dan snij ik het overtollige fondant weg met een paletmesje (dus de fondant die uitsteekt boven de rand) en daarna keer je de mold om en trek je de zijkanten iets naar buiten zodat de fondant los komt van de randen en meestal (als het weer niet te vochtig is) komt het vormpje er dan makkelijk uit en kun je hem evt nog dusten/verfen of gewoon zo gebruiken natuurlijk... ik hoop dat dit een beetje duidelijk is :think:  :/

Vandaag is mijn lievelingsdag!
www.label6.nl

32

Superleuk!!
Gr.
Karin