1

Onderwerp: Frosty of ouwel op 500 cupcakes

Hallo,

Wie heeft de gouden tip voor mij... Zondag moet ik 500 mini cupcakes  bakken en daarna een cremetoefje erop spuiten. Tot zover geen probleem, echter er moet een logo-tje van school op komen, nu heb ik er al 500 geprint op frosty ( zijn 1 cm breed en 2 cm hoog).

Maar nu komt het... Hoe kan ik deze het beste erop doen, gewoon hup op de creme? Met als gevolg dat het nat gaat worden en ze gaan inzakken cq slap worden, of moet ik ze eerst op fondant plakken, hard laten worden, snijden en dan erop leggen? Of zijn er nog andere manieren waar ik nog niet aan heb gedacht. Of kan ik ze op ouwel wel al zondagavond erop leggen??

Ze moeten maandagochtend om 7.30 uur op school zijn namelijk!

groeten, Bianca
TAART in huis

2

Re: Frosty of ouwel op 500 cupcakes

Ik heb vorige week een Dora stapel gemaakt met een ouwel plaatje van Dora. Deze had ik rechtstreeks op de marsepein geplakt met een dotje royal icing. De taart werd vrijdagavond opgehaald en zaterdag gegeten. En Dora was niet slap geworden of voorover gevallen ofzo.
Met cupcakes heb ik helaas geen ervaring. Ik zou iig de frosty of ouwel zo laat mogelijk op je cc's vewerken. Dan loop je het minste risico.
Maar misschien zijn er nog andere tips??

3 Laatst bewerkt door joynme (30-08-2011 09:42)

volgens mij kan je de achterkant ook behandelen met een soort spray/coating zodat het geen vocht opneemt en dus ook niet zal verkleuren of krom trekken.
Kan het even niet vinden maar zodra ik het weet hoor je van mij!

Edit: volgens mij is dat fotoganache. En ook cacaoboter spray.
Kijk hier maar even. bouwhuis.com/

Joyce
Beter 1 taart in de mond dan 10 op de grond :) ! https://www.facebook.com/lekkersvansjois

4

Dank voor de tip!

Heb bouwhuis gebeld om te vragen of de cacaoboterspray ook werkt als de frosty op de botercreme ligt... Ja dat kan, maar hij gaf aan dat ik de achterkant ook met plantaardige olie of boter kon insmeren. Gelijk test gedaan...

Resultaat, ik zie geen verschil tussen de olie, boter en zonder insmering... Ik ga dus voor de laatste optie. Waarschijnlijk komt het omdat de printjes zo klein zijn dat ze niet ontzettend slap kunnen gaan hangen...

Kan gerust mijn gang gaan zondag!

groeten, Bianca
TAART in huis

5

Fijn om te horen dat het gelukt is.  :thumb:
Succes zondag!

Joyce
Beter 1 taart in de mond dan 10 op de grond :) ! https://www.facebook.com/lekkersvansjois