1

Onderwerp: recept cake

Ik lees veel over 3d taarten die dan worden gemaakt van cake (aangezien dit minder afbrokkelt dan biscuit) maar wat voor cake recept gebruiken jullie hiervoor?
Ik mag voor het weekend een kasteeltaart en wil de torens van cake maken. Al even op zoekfunctie gekeken maar niet echt een antwoord kunnen vinden.

Alvast bedankt!!!  Groetjes Sabrina

www.prettycakes.nl
Iedere gelegenheid is taart waard!!!

2

Re: recept cake

:shh: d'r wordt volgens mij vaak de boerencake van koopmans gebruikt :shh:

bij Suikertaartjes-Suuz op de site, of blog of zoiets, staat haar recept voor Opa's cake, ook een succesnummer :Y

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

3

Carien schreef:

:shh: d'r wordt volgens mij vaak de boerencake van koopmans gebruikt :shh:

Is dat zo? Dat is me nou echt nooit opgevallen :S Serieus, ik wist dat echt niet. Ik gebruik trouwens gewoon cupcakemix van FunCakes :9

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

4

Bedankt voor de tips!!! Ik ga het gewoon allebei is uitproberen!!!

Groetjes Sabrina

www.prettycakes.nl

5

Als ik dan zou moeten kiezen, dan zou ik de cupcakemix gebruiken.

Heb eergisteren een boerencake gebakken van Koopmans, maar dia brokkelt heel erg af. Moet er niet aan denken, dan ik daar een vorm van zou moeten snijden. Volgens mij blijft er dan alleen een grote berg kruimels over  :lol:

En gisteren heb ik cupcakes gebakken en die zijn wel wat steviger dan de boerencake.
Jongste dochter van 2 kon ze opeten zonder dat er een cirkel van een meter kruimels om haar heen lag op de vloer  :rolleyes:  :D

Maar misschien heb ik de boerencake wel niet goed gebakken????  :+

6

ik ben fan van citroen cake :9

- rasp van 1 citroen
- mengen met 200gr boter tot het romig is
- 200gr suiker en wat zout erbij -> verder mengen
- 4 eieren 1 voor 1 erbij
- 200gr zelfrijzend bakmeel (gezeefd!) erdoor mengen (laagste stand of met de hand)

in de oven, ongeveer 1uur tot 5 kwartier op 150-160graden

net iets frisser bij al die zoet marsepein/fondant

groetjes, Lis   
ik droom taarten, nu nog maken zoals ik ze droom

7

lizzl, dat recept klinkt goed, ik heb hem genoteerd en ga hem ook eens proberen! Dank je voor het delen!

8

Thanx lady's voor de tips!!!! Ik zie net pas dat er nog een paar berichten bij waren gekomen.
@lizzl bedankt voor je recept, klinkt erg lekker en inderdaad lekker fris bij marsepein of fandant!  Hoeveel cm blik gebruik je 25...30?
Heb boerencake gehaald maar ik vond m beetje aan de droge kant, had me dan ook al voor genomen om de volgende keer de cc mix te gaan proberen.
Het resultaat staat in de parade!!! De afwerking (van de onderkant) ben ik niet helemaal kapot van maar was erg leuke taart om te maken!!

Groetjes Sabrina

www.prettycakes.nl