1

Onderwerp: taart van een gebouw

In oktober wordt in het hospitaal in Boston een boek voorgesteld over de geschiedenis van de pathologie daar.
Voor die gelegenheid vroegen ze of ik een taart wil bakken voor de ongeveer 40 medewerkers (met eventueel cupcakes erbij). Dan begin ik te denken aan een taart van een boek, dat kan ik wel..  :)
Maar dan was de volgende vraag: kan je er ook eentje maken van het oudste gebouw van het ziekenhuis? Is toch niet zo moeilijk, gewoon die koepel, de pilaren en twee zijvleugels?
Euh.. Vooropgesteld dat ik maar een kleine koelkast heb, maar een kleine diepvries heb, en dat ik zelfs zonder die beperkingen niet weet hoe ik eraan zou moeten beginnen..
Dit is het gebouw:http://www2.massgeneral.org/medicine/index.asp?page=residency&subpage=history
(Bulfinch Building)
Wat vinden jullie? Is er een haalbaar alternatief?

2

Re: taart van een gebouw

Mooi gebouw, gave opdracht and a bit of a challenge  :lol:  maar wel haalbaar denk ik.
Het grote gebouw met de zijvleugels en het koepeltje zijn denk ik goed te doen. en ik zit te denken om het deel boven de pilaren op een taartkarton te maken dat aan de achterkant iets uitsteekt. Dat uitstekende stuk karton in het hoofdgebouw steken en het op plastic pilaren te zetten.
Misschien zou je die pilaren kunnen lenen of van ander materiaal dan taart zelf maken.

Ik ben heel benieuwd naar het eindresultaat!

Shower the people you love with love - James Taylor and me ;-)

3

Re: taart van een gebouw

ik denk dat de methode van Sandra wel goed is. De pilaren evt. maken van pvc-buisjes die je bekleedt of van hout en dat schilderen?

het hart neemt waar wat het oog niet kan zien. ( www.taartdesign.nl)