1

Onderwerp: Bruidstaarten van de afgelopen weken

De lange vakantie zit er weer op, volop aan de slag met bruidstaarten. Heel divers, heel verschillende bruidsparen, heel leuk al die taarten, maar het is en blijft toch wel erg spannend........

Vorige week deze scheef gestapelde :

http://www.mijnalbum.nl/Foto-MMSSHLS8.jpg

gevuld met merenque aardbeien creme en verse aardbeien.

Op locatie:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-AWXSADWK.jpg

Vanmiddag deze klassieke:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-KBQLQ38Q.jpg

gevuld met frambozen yoghurt kwark en verse frambozen

Op locatie kwam het bruidspaartje er nog op:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-NSUU6QTI.jpg

En er tussen in maakte ik ook deze voor een bruiloft (al gepost bij de cupcakes, maar het is tenslotte ook een bruidstaartje, voor de inspiratie en eventueel voor de galerie  :/ ):

http://www.mijnalbum.nl/Foto-IOKHXNEW.jpg

Het feest werd gegeven in een strandtent, turquoise waren de details in hun kleding en ze hebben iets met klaprozen. Stroopwafelcakejes met een taartje gevuld met frambozen yoghurt kwark en verse frambozen

Groet, Jolanda

2

Re: Bruidstaarten van de afgelopen weken

Mooie taarten, en leuk om te mogen variëren met het ontwerp en de kleuren.

Al mijn creaties nu ook online te zien op mijn vernieuwde website: www.taartenmiep.nl

3

Prachtige parade!! Wat ontzettend leuk dat je zo verschillende bruidstaarten mag en kan maken. Ik vind de scheefgestapelde het mooist. Mooi gedaan en lekkere kleurtjes! Ook een leuke foto op locatie trouwens.
Complimenten weer hoor, ook voor de netheid en afwerking van je taarten. En die laatste met de cc's... wat een werk, maar wat zijn ze leuk!

4

Jaaa ze zijn prachtig!!! Echt een genot om naar te kijken!

groeten, Bianca
TAART in huis

5

stuk voor stuk prachtig! en die gestapelde die zo half op mekaar staat hoe blijft dat staan tijdens vervoeren.. :o  :o

6

Wat een mooie taarten. Vind de scheef gestapelde het mooist, erg mooie kleuren!

7

dore schreef:

stuk voor stuk prachtig! en die gestapelde die zo half op mekaar staat hoe blijft dat staan tijdens vervoeren.. :o  :o

Daar zag ik ook tegenop. Heb Jentro nog om advies gevraagd, maar in tegenstelling tot haar taartjes heb ik niet eens een dowel door de taartlagen. Heb 'm normaal gedoweld met maiskolfprikkers en zo vervoerd (half uur in de auto). De lagen hangen maar 2 cm denk ik over, ziet er meer uit, maar het blijft goed staan.

De andere 4 laags bruidstaart heb ik vandaag ook een uur mee gereden, zo gestapeld, gaat prima.

Groet, Jolanda

Ik vind het allemaal super taarten!
Kan je mij het geheim van zo'n mooie (oranje) strik vertellen. Deze ziet er zo mooi 'ingezakt' uit. Die van mij zijn altijd veel te stijf en strak...

Life is what you bake it.

Wat een prachtige taarten zeg!
De kleur die jij gebruikt voor de tweede taart, dat is niet echt wit toch? Het lijkt een beetje ivoor, vind het erg mooi! Hoe krijg je die kleur zo als ik vragen mag?

Wat prachtige kunstwerken!

11

Taartenmarie schreef:

Ik vind het allemaal super taarten!
Kan je mij het geheim van zo'n mooie (oranje) strik vertellen. Deze ziet er zo mooi 'ingezakt' uit. Die van mij zijn altijd veel te stijf en strak...

:think:  geen idee eigenlijk. Wat ik wel doe, is de uiteindes eerst al plooien en dan pas dubbel, misschien is dat het verschil? De strik is van marsepein, dat vind ik ook iets plooibaarder dan fondant.

Dotjeslagroom schreef:

Wat een prachtige taarten zeg!
De kleur die jij gebruikt voor de tweede taart, dat is niet echt wit toch? Het lijkt een beetje ivoor, vind het erg mooi! Hoe krijg je die kleur zo als ik vragen mag?

Hier heb ik half fondant en half marsepein gemengd, daardoor is het iets minder wit.

Groet, Jolanda

Oke, ik vind het heel mooi! Dacht dat het misschien een kleurstof was, bedankt!

13

erg mooie parade

14

mooi!

groetjes José

15

Mooie parade, vind de witte erg mooi.

16

O wat een mooie taarten, heel leuk idd zo verschillend.
De eerste vind ik helemaal geweldig met die frisse kleuren!
Wat een plaatjes!

Shower the people you love with love - James Taylor and me ;-)

17

Prachtige taarten, vooral die eerste vind ik super!
en wat ik ook zo knap vind is dat je ze allemaal zo mooi hoog en even recht/strak hebt. Daar moet ik nog op oefenen, mijn verschillende groottes worden ook altijd verschillend in hoogte  :s  en ook niet zo mooi hoog.
:thumb:

Vandaag is mijn lievelingsdag!
www.label6.nl

Hele mooie parade zeg en hele frisse kleuren!

De smaken lijken me ook erg lekker fris.
Frambozen yoghurt kwark is dat van Mona of maak je dat zelf?

Groetjes P@trici@

19

saltandpepper schreef:

De yoghurt kwark maak ik met een mix van Zeelandia en frambozen dessertsaus. Het is heel eenvoudig, maar heerlijk fris en lekker (we hebben er niet voor niets de smaaktest mee gewonnen bij de Zoet&Zo Challenge afgelopen april  :) )

Groet, Jolanda

20 Laatst bewerkt door Bo2309 (31-08-2011 07:51)

Jol321 schreef:
saltandpepper schreef:

De yoghurt kwark maak ik met een mix van Zeelandia en frambozen dessertsaus. Het is heel eenvoudig, maar heerlijk fris en lekker (we hebben er niet voor niets de smaaktest mee gewonnen bij de Zoet&Zo Challenge afgelopen april  :) )

Klinkt heel lekker :P  Maar zit je dan niet met koelen, tijdens het maken en in de tijd dat hij op lokatie staat? Ik vul meestal met creme, maar dit soort vullingen vind ik eigenlijk lekkerder  :P

www.label6.nl

Oh, de eerste taart vind ik echt erg mooi!

Na alle vragen die je al hebt gehad, wil je mij nog vertellen welke uitsteker je hebt gebruikt voor de zwarte kringels op de eerst taart of heb je ze geschilderd?

22

Wat zijn ze toch mooi!! Had ze op je hyves gezien..maar hier ook nog een compliment..wauw!

Everyday is chocolateday...
Schrijf je voor geweldige workshops en gastworkshops in via www.j4cake.nl

23

Bo2309 schreef:

Klinkt heel lekker :P  Maar zit je dan niet met koelen, tijdens het maken en in de tijd dat hij op lokatie staat? Ik vul meestal met creme, maar dit soort vullingen vind ik eigenlijk lekkerder  :P

Nee hoor, goed weten waar je mee bezig bent. Taart na het vullen in de koelkast. Na het bekleden wederom. Decoraties maken als de taart in de koelkast staat en eruit om de decoraties te bevestigen. Ik werk met Blue Band Classique als slagroom: net zo romig, maar kan een paar uur buiten de koeling voordat het terug zou lopen, blijft dus steviger. Maar voor kleinere taarten gebruik ik gerust gewone slagroom.
Tijdens de wedstrijd hebben hier ook mee gewerkt en laten zien, dat het prima kan. De taart is vervolgens nog een uur in de auto mee naar huis gegaan en de volgende dag (na weer een half uur in de auto) genuttigd en de 2 bovenste helften zelfs de dag daarna. Goed omgaan met de koeling en de ruimte waarin je werkt.

Iris Zijlstra schreef:

Na alle vragen die je al hebt gehad, wil je mij nog vertellen welke uitsteker je hebt gebruikt voor de zwarte kringels op de eerst taart of heb je ze geschilderd?

De uitstekers die ik heb gebruikt zijn uit deze set:
http://www.deleukstetaartenshop.nl/icin … p-269.html
http://www.deleukstetaartenshop.nl/images/arabeske%20dekor%20set_171398.jpg in de taart drukken een dan met zwarte sugargun lijntjes overtrekken.

Groet, Jolanda

24

Jol321 schreef:
Bo2309 schreef:

Nee hoor, goed weten waar je mee bezig bent. Taart na het vullen in de koelkast. Na het bekleden wederom. Decoraties maken als de taart in de koelkast staat en eruit om de decoraties te bevestigen. Ik werk met Blue Band Classique als slagroom: net zo romig, maar kan een paar uur buiten de koeling voordat het terug zou lopen, blijft dus steviger. Maar voor kleinere taarten gebruik ik gerust gewone slagroom.
Tijdens de wedstrijd hebben hier ook mee gewerkt en laten zien, dat het prima kan. De taart is vervolgens nog een uur in de auto mee naar huis gegaan en de volgende dag (na weer een half uur in de auto) genuttigd en de 2 bovenste helften zelfs de dag daarna. Goed omgaan met de koeling en de ruimte waarin je werkt.

Dank! ga ik zeker ook eens proberen!

www.label6.nl

Wat leif van je dat je dit allemaal met ons wilt delen super dankjewel!

Groetjes P@trici@